شش توصیه‌ی ساده اما مهم برای دانشجویان رشته‌ی گرافیک


نویسنده: جیکوب کاس | ترجمه: ریحانه دقیقیان


زندگی به عنوان یک هنرجوی گرافیک ممکن است کمی سخت باشد. با این حال می‌توانید با دنبال‌کردن یک راهکار مناسب تحصیل خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارید.
در اینجا چند توصیه‌ی مهم که با کمک «کریستین کین» برای دانشجویان گرافیک نوشته شده است مطرح می‌شود.

 
نظم و برنامه داشته باشید
یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در طول یک پروژه‌ی گرافیک انجام دهید نظم بخشیدن به امور است. جهت تسلط بیشتر به برنامه‌هایتان از یک تقویم استفاده کنید. اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید احتمال اینکه از کارهای خود عقب بمانید و یا به تحویل به موقع تکالیف و پروژه‌هایتان نرسید بسیار خواهد بود. مهلت تحویل هر پروژه را یادداشت کنید تا بدانید برای تکمیل آن‌ها دقیقاً چقدر فرصت دارید. 

اولویت‌های خود را مشخص کنید

زمانی که در حال تحصیل هستید، تعیین اولویت‌ها بسیار ضروری است چرا که در غیر این صورت به سادگی درگیر برنامه‌های وقت‌گیری خواهید شد که هیچ ارتباطی با اهداف و اولویت‌هایتان ندارند. وقت گذارندن با دوستان یا  شرکت در میهمانی‌ها هیچ منفعی ندارد، کافی است اولویت های خود را در ذهن نگه داشته و به آن ها آگاه باشید.

زمان بیشتری را برای کارها در نظر بگیرید

در طراحی گرافیک میزان زمانی که صرف یک پروژه خواهد شد باید محاسبه گردد. به عنوان یک قانون کلی سعی کنید زمان بیشتری از آن‌چه به نظر می‌رسد معقول است، برای یک کار در نظر بگیرید. اگر کار را زودتر از زمان محاسبه شده به انجام رساندید، وقت اضافی برای سایر کارهایتان خواهید داشت. اگر نه، دست‌کم هنوز برای کامل‌کردن پروژه فرصت کافی دارید.
 
با دیگران در ارتباط باشید
زمانی که در رشته‌ی گرافیک در حال تحصیل هستید بهترین فرصت است تا با افرادی که می‌توانند در آینده، مخصوصاً بعد از فارغ‌التحصیلی، به شما کمک کنند ارتباط بگیرید. افرادی با شما در یک دانشگاه درس می‌خوانند، پس از تحصیل در دفاتر تبلیغاتی یا دفاتر شخصی خود مشغول به کار خواهند شد. شناختن افراد و ارتباط گرفتن با آن‌ها می‌تواند در آینده کمک به‌سزایی به موقعیت و شرایط شغلی‌تان بکند.

عاشق کار خود باشید و از آن لذت ببرید

بیشتر افرادی که در رشته‌ی گرافیک مشغول به تحصیل هستند علاقه‌ی خود به آن را از دست داده و کارشان تقریباً ماشینی می‌شود. اگر می‌خواهید کار با کیفیتی انجام دهید لازم است از انجام آن لذت ببرید. عشق و علاقه بخش بسیار عظیمی از خلاقیت محسوب می‌شود، و خلاقیت قلب طراحی گرافیک است. بنابراین مهم است که بدانید چرا کاری که انجام می‌دهید را انتخاب کرده‌اید.

خلاق باشید و خلاق بمانید

همانطور که گفته شد، خلاقیت قلب طراحی گرافیک است. اگر خلاق نباشید، آثارتان به وضوح این حقیقت را برملا خواهند کرد. اگر در ایده یابی دچار مشکل می شوید می توانید از گوشه و کنار دنیای بی انتهای اینترنت الهام بگیرید یا مقالاتی در باره چپونپی ایده یابی بخوانید.
 اگر این چند توصیه ی ساده را در طول تحصیل خود به کار گیرید، نه تنها درس ها برایتان راحت تر می شوند بلکه لذت بیشتری از تحصیل خود خواهید برد، شانس فارغ التحصیلی با نمرات بالا برایتان بیشتر می شود، کیفیت کارهایتان افزایش می باید و پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی به مراتب برایتان آسان تر خواهد بود.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن