یک اتفاق ناخوشایند


posterpage
گرچه مسوولان دولتی تمایل خود را به حضور انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در برگزاری بینال نهم اعلام کردند، اما اتفاقاتی از جریانی عکس این موضوع خبر می دهد.
انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران که شاید از افتخاراتش برگزاری هشت بینال نسبتا موفق است در دوران فعالیت خود توانست اطمینان و جو حرفه ای را در بین طراحان بوجود آورد، این انجمن گرچه به سبب تشکیلاتی بودنش همواره فراز و نشیب هایی را شاهد بوده، اما در برگزاری بینال ها و فعالیت های جاری خود کوتاهی نکرده است.
حال سوال اینجاست که چه امری باعث شده تا انجمن در برگزاری بینال نهم و با این سابقه ی طولانی کنار گذاشته شود .
و سوال جالب تر اینجاست که مراکزی که از آنها یاد شد، چرا پس از دوری جستن طراحانی که به آنها امید داشت، برای برگزاری، دوباره به سمت انجمن متمایل شدند.
چیزی که در این بین حائز اهمیت است این است که اگر انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران حرکتی را ناقص و با کاستی هایی شروع کرده و ادامه دهد، قطعا مفید تر از مراکزی است که به صورت گسترده به تمامی بخش ها می پردازند، زیرا برگزاری تخصصی این بینال و استفاده از تجارب اعضای انجمن در این امر بسیار موثرتر خواهد بود.
انتظار می رود مراکز دولتی با پایان دادن به اتفاقات اخیر در پی حفظ آبروی از دست رفته بینال در جامعه جهانی و باز پس دادن آن به انجمن صنفی برآیند.
بد نیست به سایت پوستر پیج و قسمت فراخوان آن سری بزنید تا متوجه شوید از چه سخن می گویم.

شهاب اشتری
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن