نه؛ درباره پوستر و بینال پوستر تهران


نه مین(1) بینال(2)جهانی پوستر تهران باهمه ی جار و جنجال هایش در حال شکل گیری است. سوالات بسیار مهمی در مورد برگزاری این بینال مطرح شده است از جمله این که هیات انتخاب چه کسانی خواهند بود؟ آیا نام طراح جوانی در بین اعضای انتخاب وجود دارد یا خیر(3) ؟ آیا داوران خارجی به ایران خواهند آمد و اگر این طور است آن ها چه کسانی هستند؟ پوستر این بینال را چه کسی طراحی خواهد کرد؟ و بالاخره کدام ارگان دولتی، نیمه دولتی، خصوصی، وابسته یا مستقل این ـشاید ـ مهم ترین رویداد حوزه ی گرافیک ایران را برگزار می کند؟ شاید این سوال آخر کلیدی ترین سوال درباره ی این بینال باشد چرا که این مورد اساسی تمام سوالات بالا را جواب خواهد داد.
اما من سوالی دیگر در ذهنم نقش بسته که مدت هاست به آن مشغولم و در جستجوی پاسخ آن مبهوت در خیابان های تهران می گردم! شاید این سوال، ساده انگارانه ترین سوال در باره بینال به نظر بیاید اما از دید من این طور نیست. حتی گاهی فکر می کنم که این می تواند مهم ترین سوال در مورد بینال «پوستر»باشد.
این که؛
«پوستر» نهمین بینال پوسترتهران را کجا نصب کنیم؟(4)
  • فرهاد فزونی

پانوشت:
(1) ما درست نمی دانیم که 7 بینال جهانی  گذشته ی پوستر تهران کی و کجا برگزار شد.  شاید منظورهمان بینال داخلی گرافیک ایران است ؟؟؟. !!!
(2) دوسالانه / لازم به ذکر است که بینال هشتم سه سال پیش برگزار شد !!!
(3) شنیدیم که نام تنها نماینده نسل جوان که در میان هیات انتخاب بینال به چشم می خورد از این لیست حذف شده است !!!  
(4) منظورمحلی برای نصب« پوستر»های این چنینی در سطح شهرتهران است...
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن