نگاهی به طراحی فروشگاه جدید UNIQLO

مترجم: نوشین الله‌دینی
 
در پاییز ۲۰۱۷، UNIQLO یک فروشگاه جدید در شهر بارسلونا راه‌اندازی کرد. UNIQLO یک شرکت تولید پوشاک است که در ژاپن تاسیس شده. آن‌ها هزاران فروشگاه در سراسر دنیا دارند اما این اولین فروشگاهشان در اسپانیا بود.
طبق رسم شرکت، وقتی که اولین فروشگاه را در کشوری افتتاح می‌کند معمولا ساک‌های خرید براساس فرهنگ محلی آنجا مجددا طراحی می‌شوند. برای بازگشایی فروشگاه جدید بارسلونا، از آژانس Hey خواسته شد تا سه مدل ساک دستی و یک نقاشی دیواری برای ورودی فروشگاه طراحی کنند.
اگرچه این شرکت یک برند جهانی است اما واقعا برایشان مهم بود تا این پیام به مخاطب منتقل شود که به شهر به همان شکل که هست احترام می‌گذارند، نه اینکه بخواهند عنصری را در فرهنگ آن کشور تغییر دهند، بلکه از آن تبعیت می‌کنند. و این دلیل رسیدن تیم ایده‌پردازی به طرح «‌خانه‌ها‌» بود، مکانی که هویت اصلی یک شهر است.
ساکنان مناطق خوب بارسلونا در واحدهایی زندگی می‌کنند که با سرامیک‌های درجه یک فرش شده‌اند. این کفپوش‌های خلاق، دوست‌داشتنی و رنگارنگ به قرن نوزدهم برمی‌گردند و جالبتر آنکه همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. Hey این سه ساک را به گونه‌ای طراحی کرده‌است که یادآور آن کفپوش‌های کلاسیک باشد. 
برای بخش ورودی فروشگاه نیز تیم طراحی، فعالیت‌هایی که مردم بارسلونا در اوقات فراغت انجام می‌دهند را به آیکون‌های گرافیکی تبدیل کرد. امواج دریای مدیترانه که به ساحل شرقی شهر موج می‌زند و ۳۰۰ روز آفتابی در هر سال سبک زندگی بارسلونایی را تشکیل می‌دهند. نقاشی دیواری نشان می‌دهد مردم در اینجا از چه چیز لذت می‌برند: دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بورد، حمام آفتاب کنار ساحل، نوشیدن یک فنجان قهوه، قدم زدن در مرکز شهر و لذت بردن از موسیقی.
 
 
زمان انتشار: ۱۰:۵ ۱۳۹۶/۸/۱۶

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن