بررسی هویت رستوران دریایی شک

مترجم: نوشین الله‌دینی
 
 یکی از معیارهای کاری ما همیشه این بوده که به ذات برند تجسم فکری ببخشیم. ما فرهنگ خوردن غذاهای دریایی در رستوران‌های شک را با گفتن داستانی درباره‌ی یکی از آن ها معرفی می‌کنیم. شک به معنی کلبه‌ی چوبی ماهیگیری است. ساختار لوگو و طراحی آن نامش را تصویر می‌کند. بر‌اساس کانسپت، صاحب آن که یک ماهیگیر است، با غذاهای تازه و خوشمزه‌ی دریایی شما را سرگرم می‌کند آن هم در رستوران کوچکی که خیلی ظاهر متمولی ندارد. وی نمی‌تواند هزینه سنگین طراحی و ایجاد هویت رستورانش را پرداخت نماید.
تصور این محدودیت‌ها برای ماهیگیر باعث می‌شود که او از ابزارهای دم دستی برای ایجاد هویت سازمانش استفاده کند. حتی موادی که در دیزاین از آن‌ها استفاده شده نیز گویای این مطلب است. او شابلون‌هایی درست می‌کند که به شکل ماهی‌هایی است که معمولا سید می‌کند، همچنین فونت خود را دارد و شابلون‌هایش تصویرسازی شده‌اند.
مزه‌ی برند شک به تنوع ترکیبات در طراحی است که توسط جا‌به‌جا کردن عناصر و تغییر دادن رنگ تصویر‌ها به وجود آمده. طرح بسته‌بندی محصولات به دو دسته تقسیم می‌شود: رنگی، به عنوان دسته اصلی و فلورسنت روی مشکی، به عنوان دسته دوم. بسته‌های مشکی ایده‌ی دریا در شب را انتقال می‌دهد. آبی و قرمز که به عنوان رنگ‌های اصلی برند انخاب شدند، بیانگر دریای عمیق و غذاهای پخته شده می‌باشند.
رستوران شک در ابوظبی قرار دارد جایی که بیانگر خلق و خوی دریایی ست و غذاهای تازه‌ی دریایی در هر عنصر برندینگ آن وجود دارد.
 
زمان انتشار: ۱۳:۵۰ ۱۳۹۶/۴/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن