۱۵ پوستر برای حفاظت از درختان

نویسنده: مینا حسینی

روز درخت‌کاری یکی از روزهای مهم سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. که ما در ایران، ۱۵ اسفندماهِ هر سال را جشن می‌گیریم است.
امروزه با صنعتي شدن جوامع بشري درختان نقش مهم‌تري در زندگي بشر ايفا مي‌كنند. فعاليت كارخانجات صنعتي و نيز ازدياد وسايل نقليه عمومي و فعاليت روزانه آنها در سطح شهرهاي بزرگ  آلاينده‌ها و گازهاي مهلك و خطرناكي نظير دي اكسيد كربن در هواي شهرها فزوني يافته و سلامت افراد را تهديد مي‌كند. افزايش هر چه بيشتر اين مواد آلاينده كاهش ميزان اكسيژن در هوا را سبب مي‌شود و اين وضع نامساعد گروه‌هاي آسيب‌پذير نظير بيماران ريوي و قلبي، سالخوردگان و كودكان را بيشتر تهديد مي‌كند. در چنين شرايطي مساله درخت و درختكاري راه‌حلي مناسب برای بهبود شرایط خواهد بود.
روز درختکاری بهانه‌‌ای است برای احترام و احیای محیط زیست. شاید این روز باعث شود بیشتر به یاد نگهداری از درختان باشیم و حتی با کاشتن یک نهال کوچک بتوانیم جهان پاک‌تری را برای نسل‌های بعد به یادگار بگذاریم.
هرساله هنرمندان سراسر دنیا با طراحی پوسترهایی برای این روز سهم مهمی برای ترغیب مردم به حمایت از درخت و درختکاری ،  و نگهداری از جنگل‌ها ایفا می کنند.
در زیر تعدادی از پوسترهای هنرمندان از سراسر دنیا را با موضوع حفاظت از درختان می‌بینیم.

 

Mandar Mahadik

diban manlam

blackatherine

Williams & Heintz Map Corporation

Mariya Lyshik

Stevionna Carson

peter wilkinson

Timothy Pelesky

Veronica Chuah

ronnyyax

Rana Sen

Akoua Smith

Akoua Smith


anil saxena

 

 

 

 

زمان انتشار: ۲۲:۳۰ ۱۳۹۵/۱۲/۱۵

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن