۱۰ اپلیکیشن برتر IOS برای طراحان گرافیک (۲)


ترجمه: ریحانه دقیقیان


امروزه برای همه‌ی فعالیت‌ها از جمله خرید، کارهای بانکی، همسریابی و...، یک اپلیکیشن طراحی شده است. شهرت برنامه‌های موبایل در طول سال‌های اخیر به سرعت افزایش یافته است. به‌طوری که بر اساس یک گزارش آماری، ۸۹٪ استفاده کاربران از گوشی‌های موبایل‌ مربوط به نرم‌افزارهاست؛ و این عدد در سال پیش رو رشد بیشتری نیز خواهد داشت.
مانند همه‌ی زمینه‌های دیگر برای طراحان گرافیک نیز دریایی از اپلیکیشن‌های مختلفی موجود است. اما ا بن دریا به دو بخش برنامه‌های اندروید و آیفون تقسیم می‌شود. با وجود رقابت سنگینی که برای تولید برنامه‌های رایگان اندروید وجود دارد، نرم‌افزارهای آیفون همچنان بهترین انتخاب بسیاری از طراحان سراسر دنیاست. اگر شما نیز در جست‌و‌جوی چند نرم‌افزار برتر ios برای طراحان هستید، می‌توانید فهرست برنامه‌های «رایگان» زیر را مطالعه و از «اپ استور» تهیه نمایید.

۶. PicLab



این برنامه‌ی ios نیز طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در میان طراحان گرافیک جهان دارد , با هدف فراهم کردن امکان ویرایش آسان عکس برای کاربران ساخته شده است. PicLab با طراحی زیبا و کاربردی امکان ویرایش عکس را به‌سادگی برای شما فراهم کرده است.
اما آن‌چه این اپلیکیشن را در میان طراحان به شهرت رسانده، امکانات تایپوگرافی آن است. این برنامه مجموعه‌ای غنی از انواع فونت‌ها را در اختیار کاربران طراح قرار داده است. اما تایپوگرافی تنها مشخصه‌ی دوست‌داشتنی این برنامه نیست، بلکه با دانلود این برنامه به گزینه‌هایی که شامل صد نوع ماسک و افکت هستند دسترسی پیدا می‌کنید و ۲۰ نوع فیلتر برای ویرایش فوری عکس در اختیار شما خواهد بود.


۷. Inkflow Visual Notebook



Inkflow Visual Notebook برنامه‌ی دیگری است که برای طراحان گرافیک ساخته شده و استفاده از آن تجربه ی حیرت انگیزی برای کاربران خواهد بود. با استفاده از ابزارهای آن می‌توانید به آسانی کار با کاغذ و مداد ایده‌های خود را به تصویر بکشید و سایز و ترکیب‌بندی آن‌را با اشاره‌ی انگشتان خود تغییر دهید.
در واقع برنامه‌ی بسیار خوبی برای طراحانی است که به نوشتن و طرح زدن علاقه‌مند هستند. به‌راحتی می‌توانید هر المانی را که انتخاب کرده‌اید جا‌به‌جا کنید، اسکچ بزنید، برای لی‌آوت تصمیم‌گیری کنید و نقاشی بکشید. این برنامه می‌تواند حتی طرز تفکر شما نسبت به پروسه‌ی طراحی در گرافیک را نیز تغییر دهد.


۸. Dexigner



Dexigner یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ios است و برای طراحانی ساخته شده که اخبار نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و رقابت های مرتبط با گرافیک را دنبال می‌کنند. این برنامه شامل فهرستی کامل از اطلاعات طراحی است که می‌تواند برای طراحان، موزه‌ها، شرکت‌ها، استودیوهای طراحی و غیره مفید واقع شود.
اگر مرتب به‌دنبال اطلاعات افراد و مکان‌های مرتبط با گرافیک در اطراف خود هستید، می‌توانید فهرستی شامل جزئیات مختلف در زمینه‌های صنعت طراحی، تصویرسازی، طراحی‌گرافیک، طراحی لباس، معماری، دکوراسیون داخلی، انیمیشن و هنر را در این اپلیکیشن بیابید.


۹. Adobe Photoshop Express



Adobe Photoshop Express که شرکت Adobe آن‌را ساخته است، یک برنامه‌ی ویژه در میان برنامه‌های ios محسوب می‌شود که ویرایش عکس را بسیار آسان، سریع و مفرح می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید چندین عکس را با یکدیگر تلفیق و یک تصویر واحد خلق کنید و از میزان ناواضحی عکس‌های تار بکاهید.
با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی عکس‌ها را ببرید، تنطیم کنید، بچرخانید، آیینه کنید، قرمزی چشم و لکه و کرد و غبار موجود در عکس را هم با اشاره‌ی دست از بین ببرید. با ۲۰ افکت گوناگون و جذاب عکس‌های خود را به زیباترین صورت ممکن ویرایش کنید.


۱۰. Logo Foundry



Logo Foundry بین چند برنامه‌ی برتر ios ، به‌عنوان بهترین اپلیکیشن برای طراحان، شناخته شده است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بهترین ایده‌پردازی و اجرای لوگو را داشته باشید. با استفاده از ابزارهای آن می‌توانید شکل‌ها، تصاویر و متون مختلف را ویرایش و اضافه کنید.
با استفاده از این اپلیکشین می‌توانید رنگ، فونت، فرم، سایز و سایر المان‌های لوگوی خود را طراحی نمایید. اگر از آن دسته طراحانی هستید که سرتان بسیار شلوغ است و مایلید در مسیر خانه هم به کار خود ادامه دهید این برنامه برای شما ساخته شده است.

لینک بخش اول
منبع: disignhill
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن