موشن‌گرافیکس در ساری


همایش موشن‌گرافیکس، روز چهارشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۴ با سخنرانی عمارعيسی‌پور و حضور استادان و دانشجویان« دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه قدسیه ساری»  برگزار شد.
ابتدای مراسم رییس دانشکده قدسیه، در سخنانی کوتاه فعالیت‌های پژوهش بنیان هنرجویان و استادان را ضروری دانست و به جایگاه موشن گرافیکس در جامعه و اهمیت این رشته اشاره کرد.
در ادامه عمار عیسی‌پور شرح کوتاهی درباره چيستی و چرايی موشن‌گرافيكس و جایگاه آن در دنیای معاصر ارائه داد. او پیشرفت تکنولولوژی و ظهور رسانه‌های جدید در حوزه  ارتباطات را عامل پیدایش این رشته دانست. عیسی‌پور تاکید کرد که موشن‌گرافيكس به عنوان یک رشته بین‌رشته‌ای و تنها ابزار مورد استفاده در رسانه‌های جدید شده است؛ او در ادامه گفت:
«پيشرفت تكنولوژی، امكانات و گستره‌ی‌ جديدی برای هنرمندان، طراحان و صاحبان برندها به‌وجود آورده است. امكاناتی از قبيل رسانه‌های ديجيتالی، رسانه‌های زمان محور و رسانه‌های تعاملی كه به واسطه آن ابزارهای جديدی خلق شده‌اند. تمامی اين پيشرفت‌ها نوع جديدی از ارتباطات را تعريف كرده و درك آدمی را از جايگاه خويشتن متفاوت كرده است. نتيجه اين پيشرفت‌ها برای طراحان و متخصصين ارتباط تصويری افزايش و گسترش كيفيت ارتباط با مخاطبين بوده است.»
 عیسی‌پور درباره جایگاه این رشته گفت: «موشن‌‏گرافيكس به‌عنوان قدرتمند‌ترين ابزار برای رسانه‌های جديد با تركيب تصوير، نوشتار، صدا و حركت، پيام را از طريق رسانه به مخاطب می‏‌رساند. به عبارت ديگر موشن‏‌گرافيكس را می‏‌توان ابزاری برای زندگی بخشيدن به تصورات و خيال آدمی خواند. »
 او با معرفی پیشگامان موشن‏‌گرافيكس و اشاره به تاریخچه  پیدایش آن - در اوایل پیدایش سینما -  افزود: «این رشته در دو دهه اخیر به دلیل پیشرفت و انقلاب در تکنولوژی و گسترش رسانه‏‌ها، به اوج خود رسیده  و در ابعاد گسترده ای ظاهر شده است.»
عمار عیسی‌پور در ادامه حيطه‌های حضور و ژانرهای موشن‌گرافيكس را با نمايش آثار عنوان‌بندی فیلم، هویت شبکه‏‌های تلویزیونی، موزيك ويديو‏ها، برنامه‏‌های تلفن همراه، آگهی‏‌های تلویزیونی، برنامه‌‏های رسانه‏‌های تعاملی به حاضرین معرفی کرد.
در پایان برنامه، آثار موشن‌گرافیکس عمار عیسی‌پور به نمایش در آمد.











زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن