نورالدین زرین کلک، پدر انیمیشن ایران در کرمانشاه


نورالدین زرین کلک طراح گرافیک برجسته معاصر و پدر انیمیشن ایران و شهرام اقبال زاده مترجم و منتقد ادبیات کودک برای شرکت در برنامه های چهارمین سالگرد تاسیس انجمن طراحان گرافیک به کرمانشاه می آیند.
روزبه حبیبیان رییس انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالگرد تاسیس این انجمن نورالدین زرین کلک که در جهان یکی از نام های شناخته شده در حوزه انیمیشن و تصویرسازی است، روز شنبه نهم مرداد ماه کارگاه یکروزه تصویرسازی را در کرمانشاه برگزار می کند.
حبیبیان در تشریح سایر برنامه های چهارمین سالگرد تاسیس انجمن تصریح کرد: صبح یکشنبه ده مرداد جلسه نمایش و  بررسی آثار زرین کلک با حضور شهرام اقبال زاده منتقد و مترجم، کنفرانس مطبوعاتی و پرسش و پاسخ این اساتید با اهالی فرهنگ و هنر کرمانشاه در تالار غدیر مجتمع شهید آوینی برگزار خواهد شد.
رییس انجمن طراحان گرافیک ادامه داد: مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد انجمن با بخش ویژه تجلیل از نورالدین زرین کلک و شهرام اقبال زاده عصر روز یکشنبه، 10 مرداد در تالار غدیر برگزار می شود.
گفتنی است نورالدین زرین کلک متولد 1316 است که تولید انیمیشن های «دنیای دیوانه دیوانه» و «موش و گاو» را در کارنامه خود دارد. وی که سالها دبیر کلی آسیفای جهانی را بر عهده داشت اکنون عضو هیات مدیره خانه سینما و رییس افتخاری مادام العمر آسیفای ایران می باشد. وی برای اولین بار در ایران مدرسه تخصصی انیمیشن را راه اندازی کرد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن