یادگیری بخشی از رشد است


ترجمه: ریحانه دقیقیان


۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به نام «یوگنی یرمکاو(۱)» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. وی از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.



                                                                             
میگ ریس(Mig Reyse)     
طراح گرافیک اهل شیکاگو                        
                                                                                       


هنگامی که در این حرفه آغاز به‌کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
به دلیل نداشتن مسیری مشخص در حرفهام، دچار مشکل شده بودم. دوست داشتم هم‌زمان وب دیزاینر، موشن‌طراح گرافیک، کارگردان هنری، طراح پوسترهای موسیقی و... بشوم. توانستم در چند زمینه خوب کار کنم، ولی کارم در هیچ یک از آن‌ها عالی نبود. با این حال همین کنجکاوی در زمینه‌های مختلف طراحی بود که مرا به این‌جا رساند.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکرده و به او سفارش کار ندهد؟
در خانه بمانید، تلویزیون تماشا کنید، تنبل باشید، سفر نکنید و در زندگی دست به تجربه‌های متفاوت نزنید.


آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای‌کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟
خیر. یادگیری در طول زمان، بخشی از مراحل رشد انسان است. هر چه‌قدر هم که سنم بالا برود، از این‌که هر روز چیز جدیدی بیاموزم خوشحال خواهم بود. اگر پاسخ همه‌ی سوالاتمان را بلافاصله دریافت می‌کردیم، زندگی بی‌مزه می‌شد.



آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
همیشه با افرادی که از من باهوش‌تر و با استعدادتر هستند تعامل می‌کنم.


آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟
بله. «جزئیات در تایپوگرافی» اثر جاست هوچولی، «فرم طراحی» اثر فرانک کمیرو، «تبلیغات علمی» اثر کلاد هاپکینز، «فکر کردن با تایپ» اثر الن لاپتن و «ایده های خوب از کجا می‌آیند» اثر استیون جانسون.





۱- Yevgeny Yermakov


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن