برای موفقیت؛ خوش‌رو، در دسترس و توانا باشید




ترجمه:ریحانه دقیقیان


۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به‌نام «یوگنی یرمکاو(۱)» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح‌گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. او از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به‌صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.




                                                                     
کورتنی گوچ (Courtney Gooch)   
طراح‌گرافیک ساکن نیویورک                                
                                                                


وقتی در این حرفه آغاز به کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
تا الان مشکلات زیادی نداشته‌ام. پس از پایان تحصیل، بخت به من رو کرد و وارد کاری شدم که فضای آن موجب رشد بود و افراد حمایت بسیاری از من می‌کردند. از دور که نگاه می‌کنم، می‌بینم هر شکستی که در کار متحمل شدم مرا به سمت موقعیت‌های بهتری سوق داد. با این حال سختی کار این جاست که همان زمان به این امر آگاه باشید.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکند و به او سفارش کار ندهد؟
پدرم می‌گفت موفقیت بر پایه‌ی سه چیز است؛ خوش رو بودن، در دسترس بودن و توانا بودن. به مرور زمان دریافتم حرف پدرم صحت داشت. اگر بد خلق باشید، شانس خود را در موقعیت‌های جدید امتحان نکنید و در کار خود عمل‌کرد بدی داشته باشید، به سختی می‌توانید کاری برای خود بیابید.

آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای‌کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟
من همچنان در ابتدای فعالیتم به سر می‌برم! ولی هنوز هم برایم جالب است که در یک اثر موفق، نقش طراحی گرافیک در واقع ۳۰ در صد است، و ۷۰ درصد آن به تعامل، مدیریت و ایجاد روابط خوب با مردم مربوط می‌شود. لازم است تمام مهارت‌های ذکر شده را بیاموزید.



آیا از قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
در طول شبانه روز ۹ ساعت می‌خوابم. به همین خاطر دوستانم همیشه مرا مسخره می‌کنند. ولی اگر کمتر از میزانی که باید، بخوابم قادر به انجام کاری نیستم، بنابراین آن‌را در اولویت قرار می‌دهم. صبح‌ها نیز زود بیدار می‌شوم، به مدت یک ساعت قهوه می‌خورم و به روزی که پیش رو دارم فکر و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنم. اگر بلافاصله بعد از خواب شروع به کار کنم احساس می‌کنم فکرم مشوش است و آماده‌ی کار نیستم. همچنین فهرست‌های زیادی برای انجام کارهایم تهیه می‌کنم.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟
زیاد مطالعه کنید و خود را به کتاب‌های طراحی گرافیک محدود نکنید. خوب است که تاریخ گرافیک کشور خود را بدانید، ولی باید بدانید هاوارد روارک (Howard Roark) کیست، و آن طرف کره‌ی زمین چه رویدادهایی رخ می‌دهد. شهرهای نامرئی، رویاهای انیشتین، سبُکی تحمل‌ناپذیر هستی و اطلس بی‌خیالی – نوشته آین رند-، از کتاب‌های مورد علاقه‌ی من هستند.



۱. Yevgeny Yermakov






زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن