دومین نشست تخصصی طراحان گرافیک قزوین برگزار شد


 دومین نشست تخصصی طراحان گرافیک قزوین با عنوان "سبکهای گرافیک" روز سه‌شنبه با حضور جمعی از هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد.
یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد قزوین در این نشست گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گرافیگ، زمینه‌ساز توسعه اقتصای و اجتماعی است.
حبیب ملاحسینی افزود: رمز موفقیت تولیدکنندگان خارجی در بازارهای جهانی استفاده از مشاوران تبلیغاتی برای چاپ و بسته‌بندی محصولات می‌باشد.
وی اظهار داشت: تولیدکنندگان ایرانی به دلیل اهمیت ندادن به تبلیغات و استفاده از معلومات مشاوران تبلیغاتی، در بازارهای جهانی توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را ندارند.
ملاحسینی گرافیک را نیاز جامعه امروز دانست و افزود: هنوز جایگاه هنر گرافیک در کشور نهادینه نشده و مردم واقعیت این هنر را لمس نکرده‌اند.
این طراح گرافیک ادامه داد: جای خوشبختی دارد که طی سالهای اخیر برخی از مدیران برای سازمان خود مشاور تبلیغاتی استخدام کرده‌اند که امیدوارم در آینده نزدیک تمام سازمانها و دستگاههای اجرایی چنین کنند.
ملاحسینی، کمبود متخصص مجرب در مقطع دکترا، ناکافی بودن امکانات و بودجه را از جمله مشکلات دانشجویان و طراحان گرافیک برشمرد.
وی افزود: در استان قزوین دانشگاهها فقط دانشجوی گرافیک درمقطع کاردانی تربیت می‌کنند و به همین دلیل دانشجویان پس از دانش‌آموختگی به دلیل نداشتن تجربه کافی و مشکلات آموزشی جذب بازار کار نمی‌شوند.
این استاد دانشگاه، راه‌اندازی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته گرافیگ را در استان ضروری دانست.
ملاحسینی خاطرنشان کرد: رشته گرافیک در کشور متولی خاصی ندارد و به همین علت ارزشیابی و نظارت بر این هنر وجود ندارد.
وی دغدغه اقتصادی را مهمترین مشکل هنرمندان گرافیک برشمرد و گفت: هنر یعنی آفریدن، بنابرین مسوولان باید با حمایتهای ویژه از هنرمندان از معضلات مالی آنان بکاهند تا هنرمند بتواند با فراغ بال بیشتر در عرصه فرهنگ و هنر به خلاقیت بپردازد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن