پوستر ویترین فیلم است


به گزارش خبر گزاری مهر، طراح پوستر برگزیده بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، پوستر را به ویترینی تشبیه کرد که بی آنکه موضوع فیلم را لو بدهد، بیننده را جذب تماشای آن می‌کند.
حمید شریفی آل‌هاشم طراح و طراح گرافیک مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و طراح پوستر فیلم سینمایی "ابراهیم خلیل‌الله" در این باره گفت: "پوستر فیلم‌ جز جذاب بودن و بهره‌مندی از اصول زیباشناسانه، با موضوع اثر نیز باید در تناسب باشد، به نحوی که بیننده پس از تماشای فیلم به میزان هماهنگی این دو پی ببرد."

وی در ادامه افزود: "برای طراحی مفاهیم انتزاعی در پوستر، تنها به کارگیری عناصر بصری و تصویری کافی نیست. به گمان من هنرمند باید تلاش کند با استفاده از تصاویر و نوشتار معانی و مفاهیم را در پوستر به هم نزدیک کند."

این هنرمند‌ مدیریت را مهمترین عاملی دانست که روند شکل‌گیری و رشد پوستر فیلم را تعیین می‌کند و از متولیان امور فیلمسازی که آنان را سفارش‌دهندگان اصلی پوستر نامید، خواست با پیشه کردن رفتار حرفه‌ای، شرایط  مناسبی را برای بروز و ظهور توانمندهای طراحان فراهم کنند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن