مسیر کار و اخلاق کاری را جدی بگیرید



ترجمه: ریحانه دقیقیان


۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به‌نام «یوگنی یرمکاو(۱)» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح‌گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. او از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به‌صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.



                                                                     
تایلر پمبرتون (Taylor Pemberton)
طراح، کارگردان هنری و کار آفرین، ساکن نیویورک                              
                                                     


هنگامی که در این حرفه آغاز به کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

در دوره‌ی هنرستان مرتب بر سر دوراهی «به‌طور عمومی کار طراحی انجام دهم یا در یک شاخه متخصص شوم» می ماندم. به نظر می‌رسید برخی از همسالان و اسطوره‌های هنری من روی یک رسانه یا رشته‌ی خاص تمرکز و در همان حیطه تلاش و رقابت می‌کنند. محدود شدن به یک شاخه از این حرفه همیشه برایم بسیار دشوار بود و میل شدیدی به کار در سایر رشته‌های طراحی داشتم. این مشکلی است که همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنم، با این تفاوت که اکنون آرام‌تر و راحت‌ترم و خوشحالم از این‌که هنوز گونه‌های بسیاری از هنر وجود دارند که می‌توان آموخت و در آن‌ها تمرین و پیشرفت کرد.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکند و به او سفارش کار ندهد؟
به پروژه و تجربیات خود در مقیاس‌های کوچک ننگرید. بزرگ فکر کنید، ابداع کنید و به این‌که همسالانتان مشغول چه کارهایی هستند توجه نکنید. اما چطور می‌توانید بهتر ارتباط بصری ایجاد کنید؟ چطور می‌توانید مردمی که مخاطب آثارتان هستند را بهتر حمایت کنید؟ احساس، تعادل، روایت، لحن و معناشناسی چطور بر نتیجه‌ی کار شما تاثیر خواهد گذاشت؟ چگونه تصویر، نوشتار و رنگ می‌تواند حس یک فرد را نسبت به چیزی تغییر دهد؟ روی خلق تصویر و نحوه ی برقراری ارتباط بصری با مخاطب کار کنید. زمان مناسبی را صرف پرورش و اجرای ایده‌ی خود نمایید. ایده‌ی خود را به‌خوبی ارائه دهید و تصویر روشنی از جایگاه خود در پروژه برای سفارش‌دهنده بسازید. همچنین مهربان، پرشور و متواضع باشید. نشان دهید که فرد یک دنده‌ای نیستید و می‌توانید خود را با شرایط وفق بدهید و انعطاف پذیر، سر حال و اهل رقابت باشید.




آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای‌کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟

بله، این که رشد فردی یک دغدغه‌ی معمول است و باید زمان را برای آن هزینه کرد. پیشرفت‌های شخصی و حرفه‌ای تمامی ندارند. در مورد مهارت استفاده از نرم افزارها و تکنولوژی صحبت نمی‌کنم، بلکه منظورم کیفیت‌های حسی و انسانی است مانند خود آگاهی، هوش هیجانی، سلامت شخصی/جسمی/روحی، سلیقه و توانایی مشاهده‌ی دنیا با دیدی منحصر به‌فرد.همچنین سعی کنید همه چیز را خیلی جدی نگیرید.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
 برنامه‌ی روزانه داشته باشید و زندگی خود را با تفاوت‌ها و رقابت‌هایی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر حرفه تان تاثیر گذار است، تغذیه کنید. گاهی کاری در سایر رسانه ها نیز پیدا کنید، چرا که شرایط تجربه‌ی دنیای واقعی و رشد شما به‌عنوان یک انسان را ایجاد خواهد کرد. بیشتر گوش دهید، صبر را تمرین کنید، روی ابعاد مهم هدف خود متمرکز شوید و مسیر کار و اخلاق کاری را جدی بگیرید. روی ساخت پایه‌های موفقیت برای خود، برند/محصول، تعامل با مشتری و تیم خود تمرکز کنید. افرادی را استخدام کنید که از شما بهتر هستند و به آن‌ها کمک کنید تا احساس قدرت، رقابت و ارزشمند بودن را تجربه کنند.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟
کتاب «وینیلی از A تا Z» اثر ماسیمو وینیلی بسیار عالی است و این مرهون متن بدون تاریخ انقضا و همچنین موجز بودن مفاهیم، ایده‌ها، نوشتار و روی هم رفته نحوه‌ی ارائه‌ی ماسیمو است. همچنین احساس می‌کنم قابلیت طراحان برای بروز خلاقیت‌هایشان در رسانه‌های مختلف بسیار زیاد است.


۱. Yevgeny Yermakov
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن