بدرفتاری با همکاران پل‌های پشت سر را خراب می‌کند


ترجمه: ریحانه دقیقیان


۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به نام «یوگنی یرمکاو» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح‌گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. او از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به‌صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.



                                                                             
سو مورفی (Sue Murphy) 
طراح جوان ایرلندی ساکن نیویورک       
                                                                                 


هنگامی که در این حرفه آغاز به کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
من در دوران بحران اقتصادی و کساد کاری فارغ‌التحصیل شدم. شرایط مناسب نبود. حدود پنج سال است که کار می‌کنم و درتلاش هستم تا کلمه‌ی «باید» را از لغت نامه‌ی خود حذف کرده و تنها به سمت جلو حرکت کنم.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکند و به او سفارش کار ندهد؟
عوضی باشید. ممکن است در ابتدا عوضی بودن باعث نشود استخدام نشوید، اما آدم‌ها خیلی زود از این صفت شما خسته خواهند شد. به‌خصوص وقتی در یک شرکت مشغول به کار هستید ارزش آن‌را ندارد با بد رفتاری با همکارانتان تمام پل‌های پشت سر خود را خراب کنید، چرا که تا آخر عمر به‌صورت اتفاقی این افراد را در خیابان خواهید دید.



آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای‌کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟

ای‌کاش این همه خودم را زیر فشار قرار نمی‌دادم و می‌دانستم مسائل آن‌قدر که من فکر می‌کنم اهمیت ندارند. این نقطه‌ی ضعف من است و من رسماً خطرناک‌ترین دشمن خود هستم. آرزو می‌کردم ای‌کاش از ابتدای فعالیت خود این‌را می ‌دانستم تا امروز تغییر افکار و رفتارم این همه برایم دشوار نباشد.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
علی‌رغم این‌که عاشق خواب هستم و دوست دارم مدت زمان طولانی‌تری در رختخواب بمانم، ساعت خوابم را محدود کرده‌ام و سر ساعت بیدار می‌شوم. فکر می‌کنم این کار باعث می‌شود طول روز زمان بیشتری برای انجام دادن کارهایم داشته باشم. یادگرفتن را دوست دارم. به یقین تحقیق و مطالعه نیز روی عملکردم تأثیر مثبتی می‌گذارد. با ذهن آماده و اطلاعات کافی به سراغ اجرای یک پروژه رفتن دید بسیار بازی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین سعی می‌کنم در حین کار کردن کم‌تر چت کنم، البته بیشتر از ترس همکارم که در کنار من می‌نشیند ;-)  بدیهی است که علاقه داشتن به کاری که انجام می‌دهید نیز می‌تواند بر کیفیت کارکرد شما اثر گذار باشد.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟
من عاشق کتاب خواندن هستم. از کتاب‌های تخیلی گرفته تا روانشناسی و طراحی و تکنولوژی، همه را مطالعه می‌کنم و فکر می کنم خوب است که انسان دید خود را وسعت دهد. کتاب‌های پیشنهادی من این‌ها هستند: «پل رند» اثر استیون هلر، «ریسک کنید» اثر شریل سندبرگ، «تفکراتی در مورد برندسازی و سایر حرفه‌ها» اثر دبی میلمن ، «دی ان ای مبتکران» و «Maus» اثر آرت اسپیگلمن.





زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن