«طراحی و ساخت تیتراژ» در مدرسه ویژه


دوره «طراحی و ساخت تیتراژ» در مدرسه ویژه برگزار می شود.
 مدرسه ویژه  با همکاری ابراهیم حقیقی در کنار رضا علوی، بهزاد رجبی پور و مسعود تقی مؤمنی، دوره آموزش تخصصی 6 ماهه «طراحی و ساخت تیتراژ» را برنامه ریزی و از ترم تابستان 89 آغاز می کند.
مقدمه مدرسه ویژه در ارتباط با این دوره:
ساخت تیتراژ فیلم در ایران، گر چه قدمتی همپای فیلم و سینما در ایران دارد اما... غالبا"بر اساس ایدههای کارگردانها و به کمک عوامل و دست اندرکاران لابراتوارها و... به تناسب هر کار ساخته و پرداخته میشد. بعدها، تابلو نویسان هم که دستی در خوشنویسی داشتند به این جرگه وارد شدند.
 طراحان گرافیک نوین ایران هم در سال های آغازین رونق فیلم وسینما، تجربه وتخصصی در طراحی تیتراژ نداشتند که به اعتبار آن وارد شده و با رفتار و کار حرفهای خود به این بخش مهم سینما بپردازند.
این در حالی است که طراحی تیتراژ در جهان از آغاز سینما رایج بوده و بسیاری از طراحان گرافیک نامدار جهان، زیباترین و ماندگارترین تیتراژها را برای مشهورترین فیلم ها ساختند.
اما در سال های دهه 40 سینمای ایران که فیلمسازان مؤلف و پایه گذاران سینمای نوین ایران شروع به کار کردند، طراحان گرافیک معتبری مانند، مرتضی ممیز، فرشید مثقالی، عباس کیارستمی و ... به این حوزه تخصصی روی آورده و برای بسیاری از آثار فیلمسازان طراز اول سینمای ایران تیتراژهای شاخصی را طراحی کردند.
 ابراهیم حقیقی نیز از معدود طراحان گرافیک ایران است که سال هاست در این حوزه تخصصی کار کرده و آثار ارزشمندی را در طراحی، مدیریت هنری و ساخت تیتراژ در کارنامه حرفهای خود ثبت کرده است.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن