مفاهیم و تصاویر پنهان در لوگوی برندهای معروف


ترجمه:ریحانه دقیقیان


تصویر قاشق را در این لوگو می‌بینید؟

«انجمن نویسندگان غذا»، مجموعه ای‌است که با هدف نوشتن در زمینه‌ی غذا و آشپزی فعالیت می‌کند. با دقت بیشتر به این تصویر بنگرید تا قاشق را در نوک قلم ببینید.


 

کدام یک را زودتر دیدید؟ صورت‌ها یا نقشه‌ی آفریقا؟

این لوگو با جمله ی «امید برای پیشرفت کودکان آفریقایی» شامل دو تصویر است. جالب است که افراد مختلف تصاویر یکسان را، متفاوت از دیگری می‌بینند.



 
شما هم حرف B را در لوگوی بلوتوث پیدا کردید؟
کلمه‌ی بلوتوث از نام خانوادگی پادشاه «هارالد بلوتوث» گرفته شده است. او پادشاه معروف دانمارکی در قرن دهم بود که نروژ و دانمارک را به یک پادشاهی تبدیل کرد. لوگوی بلوتوث از خط رونی -شمال اروپا- الهام گرفته شده که به لاتین امروزی شبیه و شامل دو حرف H و B است. ترکیب این دو حرف، تصویری ساخته که یادآور ارتباط دو وسیله‌ی الکترونیکی است.




تا به حال اسمایلی -صورت خندان- درون لوگوی ال جی را دیده‌اید؟
این لوگو شامل ترکیب قابل توجه و خلاقانه‌ای است که با ترکیب حروف L و G یک صورت انسان ساخته است.
حروف L و G درون یک دایره قرار گرفته‌اند. این دایره نمادی است از کره زمین، آینده، جوانی، انسانیت و تکنولوژی.




می‌توانید تصویر جنگل را ببینید؟
این لوگو که توسط «جیسون چو» طراحی شده است، شامل صفحه‌ی کلید پیانو است که همزمان تصویر مجموعه‌ی درختان را تداعی می‌کند. آفرین بر تو جیسون!


 


توانستید حرف S و E را در این لوگو بیابید؟
«سونی اریکسون» یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان تلفن همراه به شمار می‌آمد. این محصول نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیک ژاپنی به نام سونی و یک شرکت مخابراتی سوئدی به نام اریکسون است.
این کره ی درخشان سه بعدی، با نگاهی دقیق‌تر شامل حروف E و S است که نماد همکاری دو شرکت سونی و اریکسون است.



منبع
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن