بهارت خوش



در حالی که امسال در مقایسه با سالیان گذشته شرکت‌های معدودی در رسانه‌های شهری موضوع نوروز را دستمایه ارتباطشان با مخاطبان قرارداده‌اند یکی از مجموعه بیلبوردهای متعلق به «کمپین استقبال از بهار» شهرداری تهران به صورتی کاملا متفاوت در این میان خودنمایی می‌کند.

این کمپین که با عنوان «بهارت خوش که فکر دیگرانی» در رسانه‌های شهری دیده می‌شود، توسط پریسا تشکری طراحی شده و با پیامی جذاب و تصویری به‌جا و قدرتمند با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

پریسا تشکری در ارتباط با طراحی این مجموعه می‌گوید:
«در تمام طول دوران فعالیت حرفه‌ای‌ام، موضوعات اجتماعی و شهری همواره دغدغه‌ی ذهنی من بوده و هست. با وجود معضلاتی که در جامعه ما نیز کم نیستند، متاسفانه سفارش‌دهنده‌های موضوعات اجتماعی در ایران بسیار محدودند و یا بسیار محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. از ‌این ‌رو خیلی اوقات برای آن که بتوانم ایده‌هایی که در این زمینه دارم را پیاده کنم، اثری خلق کرده و بعد برایش مشتری پیدا کرده‌ام. مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه هستند. به ویژه در دنیای مدرن امروزی که خیلی از عواطف و احساسات انسانی فراموش شده و یا کمتر به آن‌ها توجه می‌شود!

شاید به عنوان طراح گرافیک، با کارهایی که تولید می‌کنیم نتوانیم دنیا را برای زندگی، بهتر و یا راحت‌تر کنیم اما اگر حتی تعداد اندکی از مردم را برای چند لحظه به فکر کردن واداریم توانسته‌ایم بخشی از رسالت حرفه‌ای‌مان را به انجام برسانیم.

شهرداری‌ها در کشورهای اروپایی مسوول اصلی رسیدگی به شرایط زندگی تک‌تک شهروندان هستند. تعامل میان مردم و هنر از طریق حمایت هنرمندان وظیفه‌ی مهم دیگر آنهاست و به همه‌ی دولتمردانشان ثابت شده که ترویج هنر از میزان جرایم اجتماعی می‌کاهد.
خوشبختانه تصور می‌کنم شهرداری تهران نیز به تازگی به این مهم پی‌برده و در تلاش است تا با شهروندانش ایجاد گفت‌و‌گو کند. پس باید این اتفاق را به فال نیک گرفت و از حداقل فضاهایی که در اختیارمان قرار می‌دهند برای فرستادن فرکانس‌های مثبت اجتماعی استفاده کنیم.»

در پایان این مطلب شما را دعوت به دیدن تصاویر این کمپین می‌کنیم:


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن