بررسی آموخته های آکادمیک رشته گرافیک و تاثیر آن در بازار کار


وحید بهرامی
عنوان پایان نامه: بررسی آموخته های آکادمیک رشته گرافیک و تاثیر آن در بازار کار (بررسی معضلات آن)

پروژه نظری: بررسی آموخته های آکادمیک رشته گرافیک و تاثیر آن در بازار کار
پروژه عملی: هویت بصیری سازمانی شرکت آرایشی بهداشتی
استاد راهنما: سید علی موسوی
زمان: 12 اردیبهشت ماه شاعت 14
مکان: میدان امام حسین، روبروی خیابان منتظری، دانشگاه فنی انقلاب اسلامی


چکیده:

در این پژوهش سعی شده به بررسی عملکرد و معضلات آموزش گرافیک در محیط آکادمیک و تاثیرات آن در بازار گرافیک و تبلیغات پرداخته شود تا با مشخص کردن آنها و ارائه راهکارها و همچنین هم یاری تمامی دست اندرکاران این مجموعه سعی در جلوگیری از گسترش آنها نمود و آن را بهبود بخشید. بنابراین مختصراً به تعدادی از این معضلات آموزشی که متعاقباً خود باعث بروز مشکلات عدیده دیگری می شوند اشاره خواهم داشت. از ابتدایی ترین و بنیادی ترین مشکلات می توان به پذیرش کثیر دانشجویان رشته گرافیک بیش از نیاز و تقاضای جامعه و سرمایه گذاری نکردن بر روی دانشجویان و همچنین نقص در سیاست گذاری ها و برنامه های کلان دولتی در نظام آموزش عالی اشاره کرد. از دیگر معضلات ما می توان به نو نبودن سرفصل های دروس دانشگاهی و متناسب نبودن آن با نیازهای روز جامعه و بازار کار، و عدم بازنگری آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی – نداشتن تلاش و پیگیری کافی توسط دانشجویان به دلایل مختلف – گام برداشتن دانشجویان به سوی مدرک گرایی بدون کسب تخصص و مهارت لازم، ضعف در نپرداختن به مسائل پژوهشی در زمینه طراحی گرافیک و نداشتن استدلال درست از آثار – نپرداختن و کمتر پرداختن به مواردی نظیر (مباحث گرافیک تجاری، روابط صحیح و اصولی با سفارش دهنده، مباحث ارتباطات و بازاریابی و ...) در دانشکده ها متذکر شد. پایین بودن سطح
کیفی آموزش در برخی دانشکده های علمی کاربردی، غیرانتفاعی و آزاد، و انتخاب نادرست اساتید کم صلاحیت برای آموزش و مواردی از این قبیل نیز از دیگر معضلات آموزشی به شمار می روند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن