پنجره های نقره ای


 پنجره های نقره ای  / اثر قباد شیوا


عنوان : پنجره های نقره ای { برگزیده آثار عکاسان معاصر ایران از 17 نگاه}

قباد شیوا

متولد : 1319


نوع اثر : پوستر

سال طراحی : 1385

اندازه : ۱۰۰x۷۰

تکنیک : چاپ افست

سفارش دهنده : موزه هنرهای معاصر تهران


درباری اثر:

موضوع این سفارش برایم کمی پیچیده بود.17 نگاه متفاوت بعلاوه مجموعه ای از عکسهای قدیمی ، همه در یک نمایشگاه.یکی دو روز به دنبال چگونگی حل مسئله در قاب ایده فکر کردم.تصویری از یک عکاسباشی با دوربین جعبه ای ، که هنوز برای ما معرف حرفه عکاسی است طراحی کردم.

در منطقه سر پنهان شده زیر پارچه مشکی ، از بال پرواز به معنای پرواز اندیشه و نگاه عکاس استفاده کردم.

فرم مربع را با گوشه های کلاسیک آلبوم های عکس با رنگ نقره ئی ( اشاره به برمور نقره) بکار گرفتم و تیتر اصلی پوستر به فارسی در این فرم لی اوت شد. تیتر انگلیسی را در محل قرار گرفتن فیلم شیشه های داخل جعبه عکاسی به طور عمودی لی اوت شد.

و پدیده نور را که فیزیک عکاسی بر آن استوار است در منطقه بال سمبلیک پرواز فکری عکاس ، با رنگ های روشن تر در زمینه فائق رنگ مشکی به تصویر در آوردم و بعد لی اوت بقیه اطلاعات نوشتاری به صورت  خیلی ساده و خوانا و در نهایت کار طراحی پوستر تمام شد.   


درباره ی طراح :

در سال 1345 در رشته ی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد و بعد از سالها تجربه ی عملی در زمینه ی گرافیک فوق لیسانس خود را از دانشگاه پرات نیویورک در سال 59 اخذ کرد.در طی چندین دهه فعالیت هنری خود با خلق آثار بدیع توانست به نوعی گرافیک با ویژگی ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند، به دلیل همین ویژگی آثارش در موزه های مختلف جهان و مجموعه داران بین المللی جای گرفته است، در نمایشگاه های داخلی و بین المللی به نمایش گذاشته شده است و در مجلات و کتاب های گوناگون به چاپ رسیده است.او عضو انجمن بین المللی گرافیک است و در حال حاضر در موسسه شخصی خود در امرمدیریت، آموزش، مشاوره هنری و همچنین در ضمینه های مختلف، طراحی محیطی و نمایشگاهی فعالیت دارد.  


W   www.shivadesign.com    E  shiva@shivadesign.com   T  88787219 


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن