در انتخاب آثار دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام عجله شده است


بیژن صیفوری در گفت وگو با فارس درباره برپایی دوسالانه‌های پوستر جهان اسلام و گرافیک ایران گفت: با توجه به تجربه دیگر کشورهای دنیا در زمینه برگزاری دوسالانه‌های تجسمی، به نظر می‌رسد متمرکز کردن انرژی و برنامه‌ریزی دقیق در برپایی یک دوسالانه‌ بزرگ گرافیک نتیجه بهتری را به دنبال دارد.
وی افزود: در تمام کشورهایی که صاحب تاریخ طراحی گرافیک درخشانی هستند نیز به همین گونه است که تنها یک واقعه اصلی گرافیک دارند. ولی با توجه به شرایط کنونی کشور ما که شاهد اتفاقات موازی بسیاری هستیم، این نتیجه را می‌توان گرفت که هر اتفاقی در زمینه گرافیک داشته باشیم، بهتر از این است که چنین اتفاق گرافیکی را اصلاً نداشته باشیم چرا که اگر بینالی هم برگزار نشود، باز اتفاقی نمی‌افتد و صدایی از کسی بلند نمی‌شود. بنابراین برگزاری این بینال‌ها در مجموع مثبت تلقی می‌شود.
صیفوری درباره کیفیت آثار دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام گفت: به نظر من مثل دفعه پیش در انتخاب آثار عجله شده بود و سطح کیفی کارها یکسان نبود.
وی ادامه داد: در دومین دوسالانه پوسترجهان اسلام، درکنار آثار هنرمندان حرفه‌ای آثاری به چشم می‌خورد که نیاز به انتخاب دقیق‌تر داشتند. به گونه‌ای که من به عنوان یک طراح گرافیک از اختلاف سطح کیفی آثار شگفت زده شدم.
صیفوری با تاکید بر زمان‌بندی دقیق برگزاری دوسالانه‌ها گفت: آنچه در برگزاری دوسالانه‌های تجسمی و دیگر وقایع فرهنگی باعث انسجام و حرکت‌آفرینی آن می‌شود برنامه‌ریزی دقیق و تداوم این گونه فعالیت‌هاست که متاسفانه بینال گرافیک ایران و یا پوستر تهران دچار این مشکل شد و چندین بار به تاخیر افتاد و برگزارکنندگان آن که ستون‌های هراتفاق فرهنگی هستند، چندین بار دچار تغییر وتحول شدند اما با تمام این شرایط ، باید به جای انتقاد کردن از برگزاری چنین برنامه‌هایی، آن را تایید کنیم تا چراغ این دوسالانه‌ها خاموش نشود.
بیژن صیفوری در خاتمه یادآور شد: برپایی دوسالانه‌های تجسمی زمانی ثمربخش خواهد بود که با برنامه‌ریزی دقیق همراه باشد و شرایط و ضوابط آن به درستی رعایت شود در غیر این صورت بیم ‌آن می‌رود که هنرمندان خارجی به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق از شرکت در آن منصرف شوند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن