مسابقه طراحی پوستر صندوق جمعیت ملل متحد


فراخوان مسابقه کشوری طراحی پوستر صندوق جمعیت ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
متن این فراخوان بدین شرح است:


صندوق جمعیت ملل متحد درنظردارد پانزدهمین مسابقه کشوری طراحی پوستر برای جوانان رابرگزارنماید.
موضوع   طراحی پوستر   امسال   "همکاری مردان در سلامت مادران" است . مردان در نقش پدران ، همسران ، رهبران اجتماعی ، بزرگان دینی و رهبران سیاسی قدرت تصمیم گیری دارند.  تصمیماتی که می توانند سلامت مادران را تضمین و زندگی بسیاری را نجات دهند.

•تمام اجتماعات از مشارکت برابر زنان و مردان خود بهره بیشتر می برند
•تمام اجتماعات از خدمات بهداشت مادران بهره مند می شوند
•زوجها از تصمیم گیری مشترک و ارتباط نزدیکتر بهره می برند
•زنان از توانمند سازی و احترام به حقوق انسانی خود برخوردار می گردند
•مردان بعنوان شریکان مسئول و دلسوز و بدور از خشونت از سلامت و آسایش بیشتری بهره مند خواهند گردید
•مردان جوان از دستیابی بیشتر به اطلاعات بهداشتی و موضوعات جنسیتی بهره مند خواهند شد
•کودکان نیز از پدران خود بعنوان نمونه مثبت یک مشارکت در مسئولیت والدین بهره مند خواهند بود

موضوعات طراحی برای سال 2007

پوسترها می بایستی با موضوع نقش مثبت مردان طراحی و ترسیم گردند.  دراین مسابقه از طراحان جوان دعوت می شود تا از نقش مردان بعنوان پدران، همسران ، و رهبران اجتماعی طراحی نمایند.  موضوعات طراحی می توانند از یکی از عنوانهای زیر انتخاب گردند:
1- نقش پدر
 تصورکنید که یک مرد جوان هستید و : فکر کنید چگونه پدری یا همسری می خواهید در آینده باشید. مسئولانه رفتار کنید. به همسر خود گوش کنید و به او احترام بگذارید. تصمیمات مشترک بگیرید. ازهمسر باردار خود مواظبت نمائید. مقداری پول برای استفاده از خدمات مامای دوره دیده کنار بگذارید و درصورت روبروشدن با اتفاقات پیش بینی نشده از امکان دسترسی به وسیله نقلیه سریع به بیمارستان اطمینان حاصل کنید. از چگونگی اجرای نقش پدری خود پوستری تهیه کنید.
2- نگهداری از کودکان
بارداری و وضع حمل می تواند برای سلامت زنان خطرناک ویا مرگ آفرین باشد.  تصورکنیم: یک دختر و یا پسر سالم بدنیا آمده است . حالا برای یک مرد وظیفه جدیدی پیش آمده ، عشق و مراقبت از فرزند.  تصورکنید که تازه پدر شده اید.  بخشی از وظایف شما کمک در امورخانه و نگاهداری از کودک است . د راجتماع و درخانه یک شریک برابر باشید. درکنار مادر از کودک خود مراقبت کنید. پوستری تهیه کنید که مشارکت یک پدر را در مراقبت از کودک نشان می دهد و از آن لذت می برد.
3- آموزش دختران
این تصمیم پدران است که دخترانشان زود ازدواج کرده ویا به تحصیل ادامه دهند.  ازدواج های زودرس می تواند به بارداریهای پرخطر منجرشوند. برای دختران نوجوان (19-15) سال مشکلات حین بارداری و زایمان دلایل اصلی مرگ آنان می باشد. دختران تحصیل کرده امکان ازدواج باتاخیر و داشتن خانواده کوچکتر و دسترسی بسیار بیشتر به امکانان اقتصادی را دارند.  تصورکنید که یک دختر دارید: او را با دانش ، مهارت و اعتماد به نفس توانمند سازید تا بتواند مشارکت تمام عیاری درزندگی داشته باشد.  به او آموزش دهید تا درباره حقوق خود بداند و حق خود  را برای آموزش ، بهداشت و زندگی بدور از خشونت درخواست نماید. به او قدرت دهید تا از ابتلا خود به اچ آی وی ایدز محافظت نماید.  پوستری تهیه کنید که پدران چه میتوانند برای دختران خود انجام دهند.
4- آموزش پسران
مردان افکار عمومی  را در قالب سیاستمداران رهبران اجتماعی و مذهبی شکل می دهند. حمایت آنان از سلامت و رفاه زنان می تواند در مراقبت از زنان باردار تاثیرگذار باشد.  مردان و زنان با کمک یکدیگر برای حقوق بشر فعالیت می نمایند. آنها قوانین اجتماعی را برای جهانی برابر و بهتر برای دختران و پسران خود تغییر می دهند.  تصور کنید که دارای یک پسر هستید: نمونه مثبتی برای او باشید.  مهارتهای کنارآمدن با احساسات را با او درمیان بگذارید. با تصورات او از رفتار "مردانه" که زندگی مردان را محدود و منجر به رفتار های پرخطر میشود چالش کنید.به پسر خود یاد دهید تا از رفتار مسئولانه و حمایتگرایانه و بدور از خشونت بهره مند شود. ارتباطی عمیق تر ومحکم تر با همسر و فرزندان خود ایجاد کنید. پوستری تهیه کنید که در آن پدر به پسر خود یاد می دهد چگونه یک مرد باشد.

رده های سنی

رده سنی یک : 12-10 سال
رده سنی دو : 15-13 سال
رده سنی سه  : 19-16 سال
رده سنی چهار20  سال و بالاتر


مشخصات پوستر

شرکت کنندگان می توانند از وسایل مختلف از قبیل مداد رنگی, رنگ, قلم, جوهر, گچ, کولاژ ویا عکس  استفاده نمایند.  نمونه های فوق می بایستی در اندازه های زیر ارائه گردند:
از سایز 60 در 45 سانتیمتر بزرگتر نباشند و از سایز 28 در 23 سانتیمتر کوچکتر نباشند.
خواهشمند است در پشت پوستر:
نام , سن و رده سنی طراح ( یک تا چهار ) ،محل و سال تحصیل ویا شغل و آدرس کامل خود را ذکر و  طرحهای خود را بدقت بسته بندی فرمائید.

مهلت ارائه طرحها تا 30 آبانماه 1386 به آدرس: تهران, خیابان دروس, بلوار شهرزاد , شماره 39, صندوق جمعیت ملل متحد می باشد و به بهترین طرح درهر گروه سنی  جایزه ای از طرف صندوق جمعیت ملل متحد ارائه خواهد شد.
کلیه آثار ارسالی  پس از دریافت در مالکیت صندوق جمعیت ملل متحد می باشد.
صندوق جمعیت ملل متحد حق انتشار این آثار را در محدوده فعالیتهای خود محفوظ می دارد.
طراح مسئول دریافت هر گونه مجوز استفاده از موضوعات اثر خود خواهد بود.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن