دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام؛ اتفاقی بزرگ و جریان ساز


حبیب اله صادقی رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری دوسالانه پوستر جهان اسلام را مایة وحدت، انسجام و همبستگی جوامع اسلامی بر محور مشترکات معنوی و تمدن بزرگ اسلامی د انست.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، حبیب اله صادقی رئیس مرکزهنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر، برگزاری دومین دوسالانه   بین المللی پوستر جهان اسلام را اتفاقی بزرگ و جریان ساز در سطح جهان اسلام ارزیابی کرد و گفت: هنرمند مسلمان، در این دوسالانه، حرفهای تازه و دست اولی از معرفت انسانی و افقهای معنایی خود دارد که حتماً برای جهان، جذاب و شنیدنی است. وی افزود: نگاه وحدت بخش انقلاب اسلامی در سالی که به نام « انسجام اسلامی» منسوب شده به همه مسلمانان جهان تصویر خوبی از ارزشهای این فرهنگ غنی  و انسان ساز را نشان خواهد داد.
وی تجربه موفقیت آمیز دوسالانه اول را سرمایه و پشتوانه خوبی برای برگزاری دومین دوره ذکر کرد و افزود: حضور هنرمندان 38 کشور جهان گواهی از اعتبار و جایگاه ممتاز و شناخته شده این حرکت بزرگ هنری بوده و در آینده نیز توسعه بیشتری خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: اشتراک وحدت آفرین هنرمندان حوزه جهان اسلام، با تجلی خود در عرصه پوستر و گرافیک به عنوان یک رسانه ارتباطی فراگیر، رایحه باطنی و آفاق معنویت اسلامی را بازتاب می دهد. در مرحله بعد، روشنفکران و هنرمندان جهان اسلام باید این حرکت را به صورت یک جریان پیوسته امتداد بخشند.
گفتنی است «دومین دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام» روز سوم اردیبهشت در مؤسسه فرهنگی هنری صبا  گشایش می یابد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن