بهتر است حضور کشورهای شرکت کننده را کمرنگ نکنیم


به گزارش بخش خبری "رنگ"  و به نقل از ایسنا حقیقی گفت: در طول تاریخ دیده‌ایم که هنر ما همیشه توانمندتر از دیگر گونه‌های رفتاری بوده‌اند و جایزه‌ی جهانی ادیان توحیدی نیز می‌تواند در این راستا اقدام کند.

 ابراهیم حقیقی - دبیر هنری مسابقه پوستر ادیان توحیدی - با بیان این مطلب افزود: با دگرگونی‌هایی که در جهان امروز و در ذهن بشر به‌وقوع پیوسته، ارایه‌ی مفاهیم پند و اندرز در قالب هنر تاثیرگذارتر شده است. با استفاده از سینما، عکس یا پوستر راحت‌تر می‌توان یک پیام را به ملت‌ها و فرهنگ‌های دیگر رساند.

این هنرمند طراح گرافیک، درباره‌ی چارچوب‌های داوری این مسابقه گفت: همیشه نمی‌توان از قبل چارچوبی مشخص برای داوری یک مسابقه تعریف کرد. گروه داوران بر اساس آنچه بر دیوار می‌بینند، حذف و گزینش خود را انجام می‌دهند و رویکردشان را مشخص می‌کنند.

حقیقی درباره‌ی استقبال هنرمندان خارجی از مسابقه پوستر جایزه جهانی ادیان توحیدی توضیح داد: تاکنون از اکثر کشورهای اروپایی، چند کشور آسیایی، آمریکایی و آمریکای جنوبی آثاری به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است. انتخاب 40 اثر نهایی هم بر اساس تعدد کشورهای شرکت کننده انجام خواهد شد و مشخص نیست ایران چه سهمی در بین آثار منتخب داشته باشد. من اعتقاد دارم بهتر است حضور کشورهای شرکت کننده را کمرنگ نکنیم. البته این به آن معنا نیست که اگر کار ضعیفی به دستمان رسید آن را انتخاب کنیم؛ قطعا کارها قوی را انتخاب خواهیم کرد.

دبیر هنری جایزه جهانی ادیان توحیدی با اشاره به موضوعات انتخاب شده برای شرکت در مسابقه افزود:

قصد بر این بوده که آزادی عمل به طراح داده شود. یعنی اگر هنرمند می‌خواهد خودش را محدود کند، می‌تواند به‌راحتی به موضوعی مثل صلح بپردازد که انسانی و جهانی است. این اقدام به شرکت بیشتر هنرمندان در مسابقه می‌انجامد.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن