مسابقه طراحی پوستر Good ۵۰ x ۷۰


فراخوان مسابقه طراحی پوستر Good 50 x 70 منتشر شد.
متن این فراخوان بدین شرح می باشد:

از تمامی طراحان خلاق علاقه مند به طراحی پوستر دعوت می شود تا در ویرایش نخست پروژه “Good 50 x 70” که خود بهانه ای است برای نوآوری های خلاقانه در زمینه پوستر، شرکت کنند. “Good 50 x 70” مسابقه ای است بین المللی در حوزه ارتباط بصری –با گرایش اجتماعی- که در تاریخ 10 مارس 2007 آغاز به کار کرده است. این پروژه که بر پایه ایده Pasquale Volpe و Tommaso Minnetti شکل گرفته است، هدف بلند پروازانه خود را "ارتقاء آگاهی اجتماعی درباره شناخت علل، و مردمی که هر روزه برای بهبود سطح کیفی زندگی جهانیان، می جنگند" می داند.

این پروژه، با تائید انجمن های معتبری همچون ICOGRADA، BEDA و AIAP و توسط گروهی از متخصصان جوان صنعت ارتباطات با همکاری سازمان های غیر دولتی بین المللی نظیر Amnesty، AMREF، Emergency، Greenpeace و LILA به انجام خواهد رسید.

از اهداف دیگر این مسابقه، شکستن رکود موجود اوضاع به وسیله ایجاد همکاری میان سازمان های غیر دولتی و نیروهای خود جوش خلاق اعلام شده است.

موضوعات این مسابقه در برگیرنده 5 موضوع اجتماعی است که سازمان ملل متحد آن ها را آفت دوران ما می داند : AIDS، تخریب محیط زیست، نقض حقوق بشر، عدم توسعه یافتگی و جنگ.

50 x 70 سانتی متر، ابعاد رسانه طراحان است، ابعاد پوستری با موضوعات فوق برای ارتقای آگاهی درباره ی موضوعات فوق.

اعضای هیئت انتخاب آثار :

تیمو بری (فنلاند)

یوسی لمل (اسرائیل)

آلن لوکرنک (فرانسه)

لوبا لوکووا (امریکا)

چز میوین-دیویس (زیمبابوه)

آرماندو میلانی (ایتالیا)

وودی پیرتل (امریکا)

فوکودا شیه گو (ژاپن)

ماسیمو ویگنلی (ایتالیا)

لوردس زولزی (مکزیک)

 
نحوه انتخاب آثار :

هیئت ژوری به ترتیب، از هر بخش موضوعی مسابقه، ابتدا 30 طراح و سپس 10 طراح برگزیده را انتخاب خواهد کرد و در نهایت، برنده ی پایانی (طراح پوستر Good 50x70)  از میان تمامی بخش های موضوعی مسابقه برگزیده خواهد شد.

در حدود 60 روز پس از پایان مسابقه، نمایشگاهی از آثار برگزیده، کاتالوگ نمایشگاه و تاریخچه  پروژه برپا خواهد شد. کاتالوگ آثار ، در تیراژ محدود منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان نهایی و هیئت انتخاب آثار قرار خواهد گرفت.

شرکت کنندگان:

شرکت در این رویداد برای تمامی دانشجویان رشته های مرتبط با ارتباط تصویری و همچنین طراحان حرفه ای زیر 35 سال که علاقه مند به بازتاب تصویری حقایق اجتماعی توسط رسانه پوستر باشند، آزاد است.

اعضای هیئت انتخاب آثار، خانواده و همچنین افراد مرتبط با هریک از اعضای ژوری، مجاز به شرکت در این رویداد نخواهند بود.

مهلت ارسال آثار، از روز 10 مارس 2007 تا 10 می 2007 اعلام شده است. پوستر ها باید توسط فرم موجود روی سایت Good 50x70 ارسال شوند. آثار توسط وب سایت مستقل Bzaar.net دریافت شده، پس از پایان مهلت ارسال آثار، باز شده و در دسترس هیئت انتخاب آثار قرار می گیرد.

مشخصات فایل های ارسالی:

آثار باید در ابعاد 50 x 70  سانتی متر، 1417 x 1984 pixel ، با فرمت JPG ، رزولوشن 150 dpi، در مود رنگی RGB و با حجمی کمتر از 5 مگابایت، از طریق فرم مریوطه موجود در وب سایت مسابقه(http://good50x70.org/submit

فرستاده شوند. (این بخش به زودی فعال می شود و علاقه مندان می توانند از همین طریق فایل خود را ارسال دارند)
 
ضوابط مسابقه:

طراح، با ارسال پوستر، تأیید می کند که اثر فرستاده شده، پیش از این منتشر نشده و توسط / زیر نظر شخص وی طراحی شده است. مشخصات طراحان، در بانک اطلاعاتی جداگانه نگهداری شده و تنها پس از پایان انتخاب آثار در اختیار هیئت ژوری قرار خواهد گرفت. پوستر ها کاملا یکسان و بدون هیچ علامت مشخصه و یا نام طراح به نظر هیئت ژوری خواهد رسید. بنا بر این پوستر باید فاقد هر گونه علامت یا امضاء طراح باشد.

شورای برگزاری، هیچ هزینه ای را برای شرکت کنندگان در نظر نمیگیرد و از آنجا که این رویداد توسط سازمان های غیر انتفاعی و غیر دولتی برگزار می شود، جایزه نقدی نیز به برگزیده نهایی تعلق نخواهد گرفت. حق استفاده غیر مادی از آثار ارسالی (حتی آثار پذیرفته نشده) توسط سازمان های برگزیده محفوظ بوده و هرگونه استفاده مادی و دخل و تصرف در مورد این آثار صرفا منوط به اجازه کتبی از طراح است.

سایت پروژه  www.good50x70.org

برای اطلاعات بیشتر: info@good50x70.org
 
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن