پوستر جشنواره امسال مردمی‌تر است


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از فارس، «سید ضیا هاشمی» تهیه کننده سینما و مدیر عامل سابق خانه سینما  در مورد پوستر جشنواره امسال فیلم فجر گفت: هر دوره از جشنواره فیلم فجر در یک مقطع تاریخی واقع شده و پوستر آن دوره هم، به همان تاریخ مربوط می‌شود. در این دوره نیز، طراح پوستر جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر، هوشمندانه حال و هوای این دوره را مد نظر قرار داده و به نظر من کار خود را بر اساس موضوع فرش و 15 فیلم بخش فرش بنا نموده و این فضا را به پوستر جشنواره منتقل کرده است.
«عباس رافعی» کارگردان و کارشناس سینما نیز در این مورد، اینگونه اظهار نظر کرد: پوستر جشنواره امسال کاملا با پوستر دوره‌های پیش متفاوت است. به نظر من، طراحان پوسترهای قبلی، بیشتر به سمت گرافیک محض حرکت می‌کردند و در طراحی پوستر جشنواره ، تلاش می‌کردند تا با المان‌ها و نشانه‌ها ، مفاهیم را منتقل سازند، اما امسال، سعی شده تا پوستر به سمت عامه فهم بودن پیش برود به این معنی که پوستر جشنواره برای هر بیننده‌ای قابل فهم باشد و هر کسی، بتواند مفاهیم زیبایی شناسانه پوستر را کشف کند.
«رافعی» اضافه کرد: شاید پوسترهای سال های قبل، خودشان ارزش‌ هنری داشتند، اما انتقال مفهوم آنها برای بیننده عام دشوار بود و فقط اهل سینما یا علاقه‌مندان به سینما ، این مفاهیم را درک می‌کردند، اما ارزش‌ کاری که « بهزاد خورشیدی» امسال طراحی کرده ، در قدرت نفوذ آنان نهفته است.
« فرامرز روشنایی» مدیر تبلیغات فیلم‌های ایرانی نیز در این زمینه گفت: جسارت « علیرضا رضا داد» دبیر جشنواره فیلم فجر در این خصوص حائز اهمیت است چرا که در 24 دوره گذشت جشنواره، فقط به نام سه، چهار طراح پوستر بر‌می‌خوریم و گریز از این دایره محدود و سفارش دادن طراحی پوستر به طراح گرافیکی خارج از این دایره، جالب توجه است.
روشنایی همچنین افزود: حال و هوای پوستر جشنواره امسال، شادتر و شفاف‌تر از گذشته است از نشانه‌هایی کاملا ایرانی و بومی برخوردار است.
«رافعی» نیز گفت: چه خوب است که دست‌اندرکاران برپایی جشنواره فیلم فجر، بازخوردهای سفارش کار به یک طراح حرفه‌ای را ارزیابی کنند تا شاید برای آینده از این شیوه که در دنیا هم مرسوم است، بیشتر استفاده کنند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن