دو روز، چهار ورکشاپ با مدرسه اینورس



در مدرسه اینورس تاکنون بیش از ۵۰ ورکشاپ با موضوعات گوناگون برگزار شده است که هریک در نوع خود تخصصی و کاربردی بوده‌اند. از هریک تجربه‌ای بدست آوردیم و از تابستان سال جاری، فصل جدیدی در ورکشاپ‌های مدرسه اینورس آغاز شد. بدین معنا که کیفیت برگزاری هریک از ورکشاپ‌ها به حد قابل توجهی ارتقا یافت و بر پایه تجربیات گذشته، موضوعاتی بسته به نیاز شرکت‌کنندگان مشخص و ارائه شدند که معمولا مورد توجه نبوده ولی در بهبود رفتارها، روش‌ها و واکنش‌های افراد بسیار کارآمد هستند. در مواردی دیگر موضوعاتی را انتخاب کردیم که به واسطه آن بتوانیم تجربه‌های ارزشمند افراد موفق در حرفه‌های گوناگون را به مخاطبانشان انتقال دهیم. ارائه‌دهندگان ورکشاپ‌ها همیشه از برترین‌ متخصصین رشته خود هستند.
هم اکنون چهار ورکشاپ دیگر را تدارک دیده‌ایم و پرشور‌تر از همیشه درحال فراهم‌کردن مقدمات برگزاری آن هستیم. خبر ویژه آنکه این ورکشاپ به نوعی با سالگرد تاسیس مدرسه اینورس هم‌زمان شده است؛ به همین مناسبت، در هر چهار ورکشاپ، ویژه برنامه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
سطح کیفی محل برگزاری، تجربه کاربری وبسایت Inverse Workshop، زمانبندی ورکشاپ‌ها، و نهایتا ایجاد تجربه‌ای دلپذیر برای شرکت‌کنندگان، همه از مواردی هستند که با توجه به نظرات شرکت‌کنندگان ورکشاپ‌های پیشین، مورد توجه قرار گرفته و ارتقا پیدا کرده‌اند.

جزئیات ورکشاپ‌ها به شرح ذیل است:


عنوان: "تاثیر موسیقی کلام در ارتباطات"
روز برگزاری: پنجشنبه
۱۸ آذر
ساعت برگزاری:
۱۰:۰۰ الی ۱۳:۳۰
ارائه دهنده: صادق لشگری | هادی رحمانی
هزینه ورکشاپ:
۶۵ هزار تومان

این ورکشاپ به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش ابتدایی آن مباحثی نظیر ویژگی‌های فیزیکی صوت (فرکانس، دامنه، طول موج، شکل موج)، ویژگی‌های موسیقایی صوت (ارتفاع، دیرند، شدت، رنگ)، ارتباط ویژگی‌های فیزیکی و موسیقایی و مفاهیم متر و ریتم عنوان و مورد بحث قرار خواهد گرفت. مباحثی که پیش‌نیازی برای وارد شدن به بخش اصلی ورکشاپ خواهند بود. پس از آن، در بخش دوم، موارد ذیل به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد.

• معرفی انواع تنفس و تعریف تنفس صحیح، شناخت دیافراگم، شناخت نقش حنجره در تولید صدا و بیان تمرینات تنفس دیافراگمی در راستای بالابردن کیفیت تولید صدا
• تعریف مفاهیم واج و واجگاه، معرفی روش دستیابی به واجگاه‌های صحیح و بیان
• تمرینات مربوط به اثبات واجگاه‌های صحیح
• معرفی میمیک و ارتباط میمیک چهره استاندارد در تولید صدای با کیفیت و تاثیر‌گذار
• تعریف غُنه (صدای تو دماغی) و معایب و مضرات آن بر صدا و بیان روش‌های رفع غُنه
• معرفی انواع رنگ صدا‌، شناخت رنگ صحیح صدا و بیان تمریناتی برای دستیابی به رنگ صحیح صدا
• شناخت زیر و بمی صدا و استفاده از کل وسعت صدا در کلام برای ارتباط موثر
• تعریف حجم صدا و معرفی روش‌های بالابردن آن
• معرفی ریتم در کلام و استفاده از آن برای ارتباط موثر
• بیان آکسان‌گذاری در کلام
• آسیب‌شناسی و بهداشت حنجره

مخاطبین این ورکشاپ غالباً افرادی از مشاغلی هستند که ایجاد یک ارتباط صحیح کلامی، نقش موثری در ارتباط و حرفه‌شان دارد. همچنین شرکت در چنین ورکشاپی برای مدیران، بازاریابان، مسئولان روابط‌عمومی، نمایندگان خدمات مشتریان، مدرسین، مسئولان پذیرش، مسئولان فروش و ... بسیار مناسب و کار آمد خواهند بود.
پس از این ورکشاپ افراد می‌توانند در مواردی چون فن‌بیان، شناخت صدای صحیح و صحت کلام مهارت کسب کرده و با شیوایی کلام آشنا شوند. همچنین می‌توانند شناخت بهتری از فیزیک صدای خود پیدا کرده و بر توانایی‌های ارتباطی خود در کار و امور روزمره بیفزایند.

 
عنوان: "ماجرای آگهی‌های کپی و مشابه"
روز برگزاری: پنجشنبه
۱۸ آذر
ساعت برگزاری:
۱۴:۳۰ الی ۱۸:۰۰
رائه دهنده:  شهرام سیف‌هاشمی
هزینه ورکشاپ:
۶۵ هزار تومان
این ورکشاپ به
۴ بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش ابتدایی ورکشاپ مباحثی با محوریت موضوع آگهی، مخاطب، پیام، کانپست، ایده کلی، ایده (بصری/کلامی) و تکنیک خلاقیت مطرح می‌شوند و در رابطه با موارد ذکر شده نمونه‌هایی به شرکت‌کنندگان نمایش داده خواهد شد.

در بخش دوم ورکشاپ، نمونه‌ آگهی‌های با شباهت زیاد معرفی خواهد شد و در بخش سوم شرکت کنندگان، با کمک ارائه دهنده ورکشاپ، نمونه‌ها را بررسی، تجزیه و تحلیل خواهند کرد. نهایتا در بخش پایانی، شرکت‌کنندگان بر پایه "استراتژی خلاقیت"، ایده‌پردازی خواهند کرد.
مخاطبین این ورکشاپ غالباً دیزاینرها و افراد علاقمند به مباحث خلاقیت هستند و همچنین شرکت در چنین ورکشاپی برای دانشجویان رشته‌های گرافیک و مدیریت تبلیغات بسیار مناسب و کار‌آمد خواهند بود.
پس از این ورکشاپ، شرکت‌کنندگان می‌توانند روند ایده‌پردازی را آموخته و امکان شرکت در تمامی جلسات ایده‌پردازی را پیدا کنند. شباهت‌های ناگزیر آگهی‌های گوناگون را به راحتی تشخیص داده و "استراتژی خلاقیت" را به خوبی در کار خود بکار گیرند.
شرکت کردن در این ورکشاپ پیش‌نیاز خاصی ندارد.


 
عنوان: "طراحی پوستر با تکنیک تایپوگرافی و Hand Writing"
روز برگزاری: جمعه
۱۹ آذر
ساعت برگزاری:
۱۰:۰۰ الی ۱۳:۳۰
ارائه دهنده: حامد حکیمی
هزینه ورکشاپ:
۶۵ هزار تومان

این ورکشاپ به بررسی مواردی می پردازد که طراح در زمان چیدمان نوشتار و یا عنوان در کنار تصویر، تصویر‌سازی یا موضوع اصلی پوستر به آنها نیاز دارد. شناخت فونت‌ها، انواع دست‌خط‌ و امکانات گوناگون برای طراحی عنوان یک کار در ابتدای ورکشاپ و اجرای یک اثر گرافیکی در مراحل بعدی این ورکشاپ قرار می‌گیرد.
طراحی عنوان برای پوسترهای متنوع در ایران و گرافیک بین‌المللی مورد بحث قرار گرفته و با افراد حاضر به بحث و گفت و گو در رابطه با این موضوع می‌پردازیم.
موارد دیگری که در این ورکشاپ مورد بحث قرار خواهند گرفت:
1. چرا Layout (چیدمان تایپ و تصویر) تا این حد برای طراحان سخت است؟
2. عدم استفاده از امکانات نوشتاری و تایپ در زمان طراحی و Layout یک اثر یا محصول گرافیکی یا تبلیغاتی
3. قدرت تاثیرگذاری تایپ فارسی در گرافیک (سختی‌ها و زشتی‌ها)
و در رابطه با موارد ذکر شده نمونه‌های گوناگونی از محصولات و آثار گرافیکی در حوزه تایپوگرافی و طراحی عنوان نمایش داده خواهد شد.
در پایان به راه‌حل‌هایی برای حل این زشتی‌ها در تایپ، طراحی عنوان پوسترها، طراحی عنوان برای اقلام گرافیکی خواهیم رسید.
طراحان‌گرافیک در سطوح مختلف مقدماتی و پیشرفته، مدیران‌هنری در شرکت‌های تبلیغاتی، علاقمندان به تایپوگرافی و ... از مخاطبین این ورکشاپ خواهند بود.
پس از این ورکشاپ افراد می‌توانند شناخت بهتری نسبت به قدرت نوشتار و تایپ فارسی در طراحی گرافیک پیدا کنند و امکانات زیادی را در زمینه تایپوگرافی، Hand Writing، Calligraphy و بداهه‌نویسی بشناسند.
پیش نیاز شرکت‌کردن در این ورکشاپ، آشنایی ابتدایی افراد با مباحث طراحی‌گرافیک و تایپوگرافی خواهد بود.


 

عنوان: "روند تولید کاراکتر برای انیمیشن سه‌بعدی"
روز برگزاری: جمعه
۱۹ آذر
ساعت برگزاری:
۱۰:۰۰ الی ۱۳:۳۰
ارائه دهنده: فراز صیادی‌اسکویی
هزینه ورکشاپ:
۶۵ هزار تومان

در بخش ابتدایی ورکشاپ مباحثی چون مدل‌سازی کاراکتر در مایا و زیبراش مورد بحث قرار گرفته و در رابطه با موارد ذکر شده مراحل مدل‌سازی و ریتوپولوژی نمایش داده خواهد شد. دربخش دوم انتقال کاراکتر به مایا و ساخت شیدر‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در بخش سوم کاراکتر را ریگ کرده و در پایان نورپردازی و کامپوزیت را انجام خواهد شد.
مخاطبین این ورکشاپ غالباً علاقمندان و فعالان در زمینه انیمیشن، مدل سازان سه‌بعدی، طراحان کاراکتر و ... هستند.
پس از این ورکشاپ افراد شناخت بهتری از مدل‌سازی، تکسچرینگ، شیدینگ، ریگینگ، نورپردازی، رندر و کامپوزیت پیدا خواهند کرد و درصورت وجود علاقه، می‌توانند آموخته‌ها و نکات مورد توجه ارائه دهنده این ورکشاپ را، جهت بهبود عملکرد در کار‌های خود به کار گیرند.
پیش‌نیاز شرکت در این ورکشاپ آشنایی افراد با مبانی و اصول پایه نرم‌افزار‌های سه‌بعدی خواهد بود.

تصاویر محل برگزاری ورکشاپ:



آدرس محل برگزاری ورکشاپ ها: نیاوران، خیابان با‌هنر، خیابان جماران، خیابان حسن‌پور، پلاک
۶، سرای‌محله جماران، موسسه فرهنگی و هنری ماندگار
ثبت‌نام تنها از طریق www.inverseworkshop.com انجام خواهد شد.


 

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن