گزارش سخنرانی و افتتاح دو نمایشگاه در موزه‌ هنرهای معاصر


گزارش و عکس: زهره صدری‌نژاد




افتتاح نمایشگاه آثار مهمانان خارجی، برنامه اصلی دومین روز هفته گرافیک بود. طبق اعلام قبلی، برنامه در محل «موزه هنرهای معاصر» تهران برگزار شد و مورد استقبال طراحان گرافیک قرار گرفت.
پیش از شروع مراسم «ساعد مشکی» به نیابت از علی رشیدی، به حاضران خوش‌آمد گفت و برنامه را آغاز کرد. او پس از یادآوری افتتاحیه‌ها ونمایشگاه‌های روزهای آینده، در مورد فراخوان کارگاه آموزشی «رودی باور» و «کن کاتو» گفت: این فراخوان از فردا روی سایت قرار می‌گیرد و کسانی که سابقه حرفه‌ای دارند و بخواهند در این کارگاه‌ها شرکت داشته باشند، باید زودتر اقدام کنند چون تعداد محدود است و اولویت با ثبت‌نام شده‌هاست.»

پیش از صحبت‌های مهمانان خارجی، احسان آقایی هم در سخنانی کوتاه به مهمانان و حاضران خوش‌آمد گفت.
بخش اصلی برنامه با معرفی «رودی باور» آغاز شد. باور، دفتر و آتلیه‌ای به نام «انتگرال رود باور» تاسیس کرده که دو شعبه یکی در زوریخ و دیگری در پاریس فعال هستند. این دفترها در رشته‌های گرافیک، معماری و طراحس فعالیت دارند.
رودی باور، تاکید کرد به مناسبت هفته گرافیک به ایران و آرژانتین دعوت شده بود و ترجیح داده به ایران بیاید. سپس تعدادی از پروژه‌های گرافیکی خود را نمایش داد و درباره آن‌ها، روند کار و دلیل نوع طراحی‌ها توضیح داد.
«کن کاتو» نیز قبل از نمایش آثارش، از حاضران عکس گرفت. او گفت در این دو روز شما مرتب از من عکس گرفته‌اید و حالا می‌خواهم انتقام بگیرم! کاتو صحبت‌هایش را با نقل قولی از همسر سابقش شروع کرد که گفته بود: «شما طراحان گرافیک درمانی برای سرطان یا ایدز کشف نکرده‌اید، شما فقط طراحی می‌کنید.» و البته همین جمله ثابت می‌کند چرا او، همسر سابق است! این طراح گرافیک با تاکید بر این‌که گرافیک یک روش زندگی است و نه یک شغل، صحبت‌هایش را شروع کرد که تا پایان با طنز آمیخته بود.



































































































زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن