فراخوان بین‌المللی طراحی پوستر جسارت ابراز خشم


ترجمه: ریحانه دقیقیان



فراخوان بین‌المللی طراحی پوستر جسارت ابراز خشم 2015، هایدلبرگ، آلمان منتشر شده است.
متن این فراخوان بدین شرح است:


این فراخوان بین‌المللی برای پنجمین بار شرایطی را فراهم کرده است تا هنرمندان در سراسر دنیا بتوانند دیدگاه تصویری خود را با محتوای انتقادی، اجتماعی، سیاسی و یا فردی، بدون سانسور به معرض نمایش بگذارند. فراخوان جسارت ابراز خشم (mut zur wut) در صدد است تا با نادیده گرفتن مرزهای جغرافیایی و ایدئولوژیک، یک آگاهی عمومی در مورد مسائل و مشکلات سراسر دنیا را موجب شود. همین فراخوان در سال گذشته با شرکت 1220 طراح از 54 کشور برگزار شد.
این فراخوان بسیار مردمی و قابل دسترس است چراکه شرکت در آن به صورت رایگان بوده و مراحل ثبت‌نام نیز به سهولت انجام خواهد گرفت و می‌توانید پوسترهای خود را در وبسایت فراخوان آپلود کنید.

در این رقابت از وضع قوانین و چهارچوب‌های خاص مانند نوعی چاپ خاص و گران قیمت برای ارائه‌ی پوسترها یا بسته‌بندی‌های پیچیده و هزینه‌های گزاف پستی پرهیز شده است. شرکت در این فراخوان تا حد امکان ساده شده است تا همه‌ی هنرمندان به خصوص هنرمندان کشورهای پر سانسور بتوانند در آن حضور به عمل آورند.
30 اثر از بهترین آثار ارسالی از تاریخ 15 جولای تا 5 آگوست 2015 (24 تیر تا 14 مرداد 1394) در نمایشگاه‌های شهرهای مختلف در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

ثبت نام
هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 3 پوستر ارسال کند. محتوای پوسترها باید انتقادی، اجتماعی، سیاسی و یا شخصی باشد که در قالب یک پوستر قوی و جذاب به تصویر کشیده شده باشد.
شرکت‌کنندگان می‌توانند پوسترهای خود را از تاریخ 1 مارس تا 30 آوریل 2015 (10 اسفند 1393 تا 10 اردیبهشت 1394) در وبسایت آپلود کنند.

فرمت آثار ارسالی:

jpg با 150 dpi، سایز A3 استاندارد [29.7 x 42 cm]. حجم تصاویر آپلود شده نباید از 3MB بیشتر باشد. لطفا در نظر داشته باشید که از برندگان 30 پوستر برگزیده در داوری، درخواست خواهد شد تا پوسترهای خود را در سایز A1 (با 3 میلی متر فضای اضافی از هر چهار طرف) ارسال کنند.


داوری
 پنج داور بین‌المللی این فراخوان، در طی یک جلسه‌ی دو روزه آثار ارسالی را بررسی خواهند کرد. 30 اثر به عنوان نامزد انتخاب و برای شرکت در نمایشگاه‌های شهرهای مختلف چاپ می‌شوند.
جلسه‌ی داوری از تاریخ 15 تا 17 مه 2015 (25 تا 27 اردیبهشت 1394) در هایدلبرگ آلمان برگزار خواهد شد.
اعضای هیات داوری فراخوان پوستر جسارت ابراز خشم عبارتند از :
الکس جوردن از فرانسه
لوبا لوکوا از ایالات متحده امریکا
پیتر بنکو از روسیه
رنه وانر از سویس
ساشا لوب از آلمان

حق نشر
شرکت در این فراخوان به منزله‌ی آگاه بودن هنرمند از این نکته است که حق انتشار نامحدود آثار ارسالی به این فراخوان تعلق خواهد گرفت. حقوق فراخوان عبارتند از بهره‌برداری از آثار ارسالی بدون هیچ محدویتی، حق کپی‌کردن آثار جهت نمایش در نمایشگاه‌ها، مکان‌های عمومی، موزه‌ها، و در دسترس عموم قرار دادن آثار. همچنین لازم است هنرمندان شرکت کننده بدانند انتشار و کپی و توزیع آثار در کیفیت بسیار بالا صورت خواهد گرفت و می‌تواند اثر قابل توجه بر افکار عمومی بگذارد. 

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن