برگزیدگان اسماءالحسنی معرفی شدند


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبر گذاری فارس، نمایشگاه اسماءالحسنی با بیانیه‌ هیات داوران به کار خود پایان داد.

در این بیانیه  آمده است: همه شرافت آدمی بر سایر موجودات، همین است که خلاق مجید، اسماء خویش را به او آموخته است و دیگر خلایق را تاب آن نبوده، تا در معرض اسماءالله قرار گیرند چنانچه اگر بر کوه عرضه می‌کردند، پاره پاره می‌شد و از هم می‌گسیخت.
این بیانیه می‌افزاید: در این شهر رمضان‌المبارک که خود از مظهر اسماء رحمانی حضرت ذوالجلال والاکرام است بسیاری از هنرمندان با نگاشتن حروف اسماءالحسنی قرب‌نوافل به جای آورند. قطع یقین این اظهار تقرب و ارادت، ما جوب صاحب این ماه صیام است و معیار و ملاک داوری را به آن راه نیست. اما از حیث قرار ملاک‌های مرسوم زیبایی شناسانه و معیارهای متداول هنر گرافیک هیات داوران آثار راه‌یافته به نمایشگاه را به دقت و جدیت تمام مورد بررسی قرار داد و آثار برگزیده را از میان انبوه آثار زیبا و چشم‌انداز انتخاب کرد.
درادامه این بیانیه تصریح شده: به تشخیص هیات انتخاب و داوری به گواهی بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه، غالب اثار رسیده به این دوره نسبت به دور قبل از قوت و استحکام هنری خاصی برخوردار بوده که خود نشان از تجربه اندوزی جدیت و پشتکار هنرمندانه خاصه هنرجویان ودانشجویان هنر و رونق محافل هنری دارد.
همچنین موضوع نمایشگاه چنانکه می‌دانید اسماءالحسنی بوده است، بنابراین در طراحی حروف و فهم‌زیبایی شناسی حروف، باید که شا اسماءاله رعایت می‌شده که البته اغلب اثار حکایت از آن داشت که هنرمندان به شان حروف و اسماءالهی واقف بوده‌اند.
در ادامه بیانیه آمده است: با توجه به معیارهای گرافیکی وملاحظاتی که در طراحی پوستر باید رعایت شود بعضی از اثار که به خوشنویسی صرف تمایل داشتند و بیشتر از آنکه یک اثر گرافیک باشند، یک کالیگرافی چشم‌نواز بودند، از داوری کنار گذاشته شدند اما التفات هنرمندان به میراث زیبای شناسی گذشته و بهره‌گیری از فرم‌های خوشنویسی بر ارزش آثار افزوده است.
همچنین در رده‌بندی آثار، علاوه بر معیارهای متداول، برای خلاقیت، پروراندن ایده‌های بک ونحوه اجرای متناسب با موضوع امتیازات خاصی در نظر گفته شده است اما در داوری این نمایشگاه نیز مثل سایر داوری‌ها جنبه‌های تشویق‌آمیز فراموش نشده است.
این بیانیه می‌افزاید: هیات داوران دومین نمایشگاه سالانه اسماءالحسنی متشکل از عبدالمجیدحسینی‌راد، صداقت جباری، رضا عابدینی، سیدعلی میرفتاح مصطفی ندرلو وعلی وزیریان، تشکیل شد و با بررسی‌ مطالعه اثار نفرات برگزیده نفر اول: زینب شهیدی، نفر دوم، محمد رضا عبدالعلی و نفر سوم، ایمان صفایی انتخاب شدند.
همچنین هیات داوران به منظور تشویق استعدادهای نو از مهدی جاجی‌محمدی فریمانی، علی رفیعی، محمد عابدینی، حامدعدالتی، امیر حسین قوچی بیگ، هادی معزی، مانی مهرورز تقدیر می‌کند همچنین دیپلم افتخار مجمع طراحان مستقل ایران به اثار حسین درخشانی تعلق گرفت.
در خاتمه بیانیه آمده است: در خصوص سفر مطالعاتی به پاریس به اطلاع می‌رسانیم که به محض قطعی شدن آن از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و یا مدیر موزه هنرهای معاصر اسامی افراد منتخب از طریق رسانه‌های خبری اعلام خواهد شد.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن