موزه گرافیک نیاز به تکمیل شدن دارد



رییس انجمن طراحان گرافیک ایران با اشاره به این که موزه گرافیک نیاز به تکمیل شدن دارد، از بازگشایی این موزه بعد از نوروز ۹۴ خبر داد.


علی رشیدی رییس انجمن طراحان گرافیک ایران با اعلام این خبر گفت: موزه گرافیک که دی‌ماه سال جاری در عمارت تاریخی ارباب‌هرمز با حضور مسئولان سازمان زیباسازی و سازمان میراث‌فرهنگی به صورت رسمی افتتاح شد، هنوز برای افتتاح به شکل کاربردی تکمیل نیست و بخش اداری آن هنوز دست نخورده باقی‌مانده است که این بخش نیاز به کار دارد.

وی با اشاره به لزوم تکمیل‌شدن این موزه در بخش نمایشگاهی و در بخش اداری تصریح کرد: موزه گرافیک بعد از نوروز ۹۴ به صورت کاربردی بازگشایی خواهد شد.

به گفته رشیدی، این ساختمان شامل یک سالن بزرگ و 16 اتاق در دو طبقه است که طبقه بالا به فضای نمایشگاهی و موزه اختصاص یافته و در طبقه پایین نیز بخش اداری راه‌اندازی می‌شود که شامل کتابخانه، کلاس‌های آموزشی، موزه‌داری و مرمت، فروشگاه کتاب و صنایع‌دستی خواهد بود.

رشیدی یادآور شد: در این موزه آثاری از هنرمندان پیشکسوت طراح گرافیک ایران از جمله محمود جوادی‌پور، مرتضی ممیز، قباد شیوا، فرشید مثقالی، ابراهیم حقیقی و ... به نمایش گذاشته می‌شود که در زمان افتتاح رسمی این موزه  64 اثر از 64 هنرمند پیشکسوت به نمایش درآمد و قرار است به مرور بر تعداد این آثار افزوده شود.

رشیدی در بخش دیگری از سخنانش از انتشار کتاب آثار طراحان گرافیک ایران به مناسبت «هفته گرافیک» خبر داد و افزود: این حرکتی برای معرفی اعضای انجمن است و هر عضوی که علاقه‌مند باشد می‌تواند آثارش را در این کتاب به چاپ برساند، این کتاب در اختیار سازمان‌ها و نهادهایی قرار می‌گیرد که به دنبال طراح گرافیک برای اجرای پروژه‌های خود می‌گردند و می‌توانند با مراجعه به این کتاب، طراح مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

وی در پایان با بیان این که انتشار آثار طراحان در این کتاب رایگان است، افزود: در این کتاب یک صفحه به هر طراح اختصاص می دهیم که تاکنون حدود 600 صفحه شده است و به دنبال یافتن یک حامی مالی برای انتشار آن هستیم که در هفته گرافیک که 6 اردیبهشت ماه سال 94 برگزار می‌ شود، منتشر شود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن