رونمایی پوسترهای رسمی بازی های المپیک پکن


پوسترهای رسمی بازی های المپیک و پارالمپیک پکن، در سالن اصلی کنفرانس های مطبوعاتی دهکده بازی ها (Main Press Center) رونمایی شد.
"ژائو یانشیا"‌ نایب رییس بخش امور فرهنگی و جشن های کمیته میزبانی المپیک پکن، اظهارداشت پوسترهای المپیک و پارالمپیک بخش مهمی از امر ترویج ارزش های المپیک و معرفی شهرهای میزبان را تحت عنوان "بازنمایی تجارت و فرهنگ" انجام می دهد.
به گزارش سایت بیجینگ 2008، "ژائو منگ" مدیر بخش سیمای المپیک پکن، در مورد طراحی و مفاهیم به کار رفته در پوسترهای رسمی گفت: طراحان هنگام کار، مفاهیم "المپیک سبز، المپیک تکنولوژی و المپیک مردم" را مد نظر داشتند درحالیکه باید فلسفه "یک جهان یک رویا"‌ را نیز در متن تصاویر حفظ می کردند.
وی تاکید کرد یکی از خواست های هنرمندان، گنجاندن عناصر فرهنگ چینی و تعصب آنان نسبت به میزبانی چنین رویداد مهم بین المللی بوده است.
به گفته ژائو، مراحل طراحی پوسترها، روز 23 مه 2007 با حضور 71 موسسه و استودیوی طراحی آغاز شده و در مرحله دوم 930 طرح مورد ارزیابی قرار گرفت. در مرحله سوم یک کمیته ویژه در دانشگاه تسینگهوا تشکیل شد که همه طرح ها را بررسی کند و سرانجام، تیم تحت رهبری پروفسور "هه جی"، به عنوان بهترین گروه هنری انتخاب گردید. حاصل تمامی انتخاب ها، 16 پوستر ویژه بازیهای المپیک و پارالمپیک است.
"بیجینگ مورنینگ پست"‌ زیرمجموع گروه "بیجینگ دیلی"‌ نیز به عنوان ناشر رسمی پوسترها انتخاب شد که به گفته ژائو، 100 هزار پوستر به ارزش 10 یوآن از روز 20 جولای در دسترس علاقمندان خواهد بود.

مراحل انتخاب پوستر

تعدادی از پوسترهای پیشین المپیک:
سال ۱۹۸۸ سئول کره جنوبی پوستر سال 2008- پکن
سال ۱۹۲۴ در پاریس سال ۱۹۸۶ در آتن
سال ۲۰۰۴ آتن سال ۱۹۹۶ آتلانتا آمریکا
سال ۱۹۳۲ در لس آنجلس سال ۱۹۹۲ بارسلون
سال ۱۹۸۰ مسکو سال ۱۹۲۰ در کشور بلژیک
سال ۱۹۴۸ در لندن سال ۱۹۷۲ مونیخ

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن