تنبل و بی‌ادب باشید تا استخدام نشوید!


ترجمه: ریحانه دقیقیان

۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به نام «یوگنی یرمکاو(۱)» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. وی از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه‌ی این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.


                                                                             
زِپِنگ جو ( Zipeng Zhu)     
طراح گرافیک از کشور چین                            
                                                                                       

هنگامی که در این حرفه آغاز به کار کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
فکر می‌کنم چیزهایی که در دوران تحصیل آموختم چندان پیچیده و دشوار نبودند، بنابراین مجبور شدم خیلی از مسائل را در حین کار بیاموزم. برای مثال من هنوز هنر معاشرت با مشتری را ندارم و هنوز به طور کامل و دقیق از پروژه‌ی سفارش داده شده سر در نمی‌آورم و افراد زیادی را هم نمی‌شناسم که بتوانم هنگامی که در انجام پروژه‌ای دچار مشکل می‌شوم از آن‌ها کمک بگیرم .

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ‌کس او را استخدام نکرده و به او سفارش کار ندهد؟
هوممم ... سوال جالبی است. همه دوست دارند کسی را استخدام کنند که پر کار و محترم باشد. بنابراین تنبل و بی‌ادب باشید تا استخدام نشوید!

آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای‌کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟
آرزو می‌کردم ای کاش می‌دانستم قرار است حداقل نیمی از روزم را صرف پاسخ دادن به ایمیل‌ها، یک چهارم آن را صرف تلفن و یک چهارم دیگر را به طراحی بگذرانم. و این که مشتری همیشه نمی‌تواند آن چه را که برایش طراحی کرده‌اید بپذیرد یا هزینه اش را پرداخت کند.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
برای انجام کارهایم مدت زمان محدودی تعیین می‌کنم و خودم را وادار می‌کنم سریع‌تر کار کنم. داشتن زنگ تفریح در هنگام کار نیز بسیار کمک می‌کند، که بهترین آن تنفس در هوای تازه است‌!

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آن‌ها معرفی کنید؟
بستگی دارد به چه شاخه‌ای از طراحی گرافیک علاقه‌مند باشید. از آن جایی خودم بیشتر با برندها سر و کار دارم یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ام "معرفی هویت فرهنگ‌ها: طراحی برای موزه‌ها، تئاتر و موسسات فرهنگی" است.





1- Yevgeny Yermakov
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن