این‌باکس ایمیلم را خالی نگه می‌دارم



ترجمه: ریحانه دقیقیان



۵ سوال از ۱۰۰ طراح بخش کوچکی از پروژه‌ی یک طراح به نام «یوگنی یرمکاو(۱)» است که مصاحبه‌های بسیارکوتاهی را با طراحان مختلف (که اغلب طراح گرافیک هستند) انجام می‌دهد.
هریک از این مصاحبه‌ها شامل پنج سؤال و جواب هستند. وی از همه طراحان پنج سؤال یکسان پرسیده‌؛ سؤالات مهم، پاسخ‌های کوتاه.
اصل این پروژه بر این اساس بنا شده است: کلمات اضافی و بیهوده، هرچه کمتر، بهتر. هدف، انتقال اطلاعات مفید و تا حد ممکن خلاصه شده به خوانندگان است.
این مصاحبه‌ها به صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام شده‌اند. این پروژه در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین مصاحبه در ۱۳ ماه مه ۲۰۱۴ منتشر شد. مطالعه این مصاحبه‌ها می‌تواند مفید باشد.


                                                                             
جسیکا هیشه (Jessica Hische)

طراح کمیک استریپ، طراح فونت و تصویرگر آمریکایی متولد سال ۱۹۸۴

                                                                                       


زمانی که کارتان را در این حرفه آغاز کردید با چه مشکلاتی مواجه شدید؟
فکر می‌کنم بزرگترین مشکلی که ما طراحان در جوانی با آن روبه‌رو هستیم نداشتن صبر و شکیبایی است. من می‌خواستم یک شغل بسیار مناسب، مشتری‌های عالی و جوایز تمام رقابت‌ها را در کوتاهترین زمان ممکن به دست بیاورم. با وجود اینکه این خواسته انگیزه‌ای بود برای فعالیت‌های بیشتر من، اما زمانی که اوضاع آن‌طور که می‌خواستم پیش نمی‌رفت بسیار مضطرب و ناامید می‌شدم.

یک طراح جوان باید چه کار کند تا هیچ کس او را استخدام نکند و کاری به او سفارش ندهد؟
خود را خودخواه و با اعتمادبه‌نفس کاذب نشان دهد. اعتماد داشتن به قابلیت‌های خود بسیار مهم است، ولی باید آگاه باشید که هنوز جای بسیاری برای رشد دارید و اگر به نظر برسد فردی هستید که بیش از حد به خودش اطمینان دارد، احتمال دارد به سختی بتوانید استخدام شوید.

آیا نکته‌ای هست که آرزو می‌کردید ای کاش از ابتدای فعالیت خود در این حرفه می‌دانستید؟
همیشه برای شروع یک کار، با مشتری ارتباط حضوری داشته باشید. تنها از طریق ایمیل تبادل نظر نکنید. وقتی افرادی که مشغول انجام یک پروژه هستند احساس کنند یکدیگر را می‌شناسند، مسیر کار هموارتر خواهد شد.

آیا قوانین و قواعد خاصی را برای بالا بردن کیفیت کار در حرفه خود دنبال می‌کنید؟
کلید کیفیت کار من در تقویمی است که برنامه‌هایم به صورت دقیق در آن مشخص شده است. همچنین فهمیدم زمانی که صندوق ورودی (inbox) ایمیل خود را خالی کنم، استرس کمتری موقع کار خواهم داشت. جدیداً از ابزارهای جدیدی در سرویس ایمیلم برای لیست کردن کارها یا یادداشت‌های یادآوری کارهایم استفاده می‌کنم تا اینباکس ایمیلم را خالی نگه دارم. به جای اینکه یک ایمیل را در اینباکس نگه دارم تا با دیدن آن کاری که باید انجام دهم را به خاطر بیاورم، آن را به لیست کارها اضافه می‌کنم.

آیا کتاب مناسبی برای طراحان جوان سراغ دارید که به آنها معرفی کنید؟
«درون پاراگرف‌ها» نوشته «سایرس هایسمیث» برای شروع کار در زمینه طراحی حروف کتاب مناسبی است.



1- Yevgeny Yermakov



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن