توجه به کیفیت دوسالانه‌ی پوستر جهان اسلام


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از ایسنا به اعتقاد مصطفی اسداللهی - هنرمند طراح و طراح گرافیک -، ضروری است که بر سطح کیفی دوسالانه‌ی پوستر جهان اسلام حساس بود و معیارها و چارچوب‌های منسجمی برای داوری و ارزیابی آثار در نظر گرفت تا از همین آغاز یک دوسالانه حرفه‌یی، جدی و معتبر در سطح جهانی را پایه‌ریزی و معرفی کنیم و نتیجه این دقت، انسجام و چشم‌انداز باید در نمایشگاه‌ها منعکس شود.

رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با بیان اینکه برگزاری دومین دوسالانه بین‌المللی پوستر جهان اسلام را زمینه ارتقای سطح کیفی هنر گرافیک در ایران و بزرگترین عرصه تعامل، تفاهم و طرح علایق مشترک مسلمان در سراسر جهان است، برگزاری دوسالانه پوستر جهان اسلام را به لحاظ جنبه‌های اطلاع رسانی و آموزشی ضروری دانست و گفت: این نمایشگاه‌ها مرتب به ما گوشزد می‌کنند که در چه سطحی هستیم تا خودمان را با آن کیفیت مطلوب، مقایسه کنیم و تلاش و تجربه خود را استمرار دهیم. گذشته از این‌ها این فرصت برای عموم مردم فراهم شود تا آثار را ببینند، دید و دریافت بصری خود را ارتقا بخشند و از نزدیک با هنرهای تجسمی آشنا شوند.

وی با بیان این مطلب که زبان گرافیک زبان زندگی روزمره دنیا و یک منبع ارتباطی بسیار پرقدرت، فراگیر و گسترده در سراسر جهان است که به مثابه یک رسانه کارآمد و اثر گذار عمل می‌کند، تاکید کرد: شاخه‌های مختلف این زبان که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند، در این دوسالانه می‌توانند ظرفیت‌های جدیدی از خود بروز دهند و افق‌های تازه‌یی از تنوع کارکردهای خود را در سطح وسیع به‌نمایش بگذارند.

رییس انجمن طراحان گرافیک ایران خاطر نشان کرد، ویژگی دیگر این دوسالانه ایجاد زمینه پیوند و نزدیکی کشورهای اسلامی از جهت تقریب، تفاهم و تعامل هنرمندان این کشورها و انتقال و تبادل تجربیات آنهاست. در این دوسالانه می‌توان مسائل فرهنگی مشترک و مورد علاقه هنرمندان جوامع اسلامی در سراسر جهان را طرح نمود و بازتاب وسیع آن را نیز مشاهده کرد.

او گفت: برگزاری یک دوره از دوسالانه پوستر با استقبال وسیعی که از آن شد و جای خود را به سرعت در میان هنرمندان ما باز کرد و از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت و نیز طراحان معتبری در آن حضور و مشارکت داشتند. تجربه موفق و الگوی مناسب و ارزشمندی در اختیار برگزارکنندگان دومین دوره این دوسالانه قرار داده و با توجه به این امر، مسلما دوره پربارتری از گذشته خواهیم داشت توقع و انتظار همه ما نیز چیزی جز این نیست.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن