آثار مرتضی ممیز در فرانسه به نمایش در می‌آید


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبر گزاری میراث فرهنگی، نمایشگاهی که به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد مرتضی ممیز در خانه هنرمندان برپا شد، همراه با 20 اثر این هنرمند، از 26 آبان در شهر اشیرول فرانسه به نمایش در می‌آید.
مجید عباسی از اعضای هیات تحریریه نشریه گرافیکی نشان در این باره توضیح داد:«آلن لوکرنک، هنرمند فرانسوی در سفر به تهران پیشنهاد داد نمایشگاهی که 4 شهریور به مناسبت هفتادمین سال تولد مرتضی ممیز برپا شده بود در فرانسه نیز به نمایش درآید. به این ترتیب نشریه نشان مسئولیت فراهم آمدن مقدمات برگزاری این نمایشگاه را بر عهده گرفت و پیشنهاد داد علاوه بر این نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار مرتضی ممیز نیز به نمایش درآید.»
به گفته عباسی شهر اشیرول در جنوب فرانسه هرساله میزبان مجموعه نمایشگاه‌هایی به نام «ماه گرافیک اشیرول» است.
نمایشگاهی که 4 آذر در خانه هنرمندان به نمایش در آمد، شامل 41 پوستر از 41 طراح گرافیک مشهور دنیا بود که به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد ممیز طراحی شده‌بود. نمایشگاه دیگر نیز شامل آثار ممیز از دهه 1350 تا زمان مرگ اوست که توسط هیات تحریریه نشریه نشان انتخاب شده‌است. آنها ابراهیم حقیقی را به عنوان نماینده‌ای از ایران برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزیده‌اند. همسر و فرزند ممیز نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شرکت می‌کنند.
کاتالوگ نمایشگاه به زبان فرانسوی نیز توسط این نشریه هنری انتشار یافته‌است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن