مهلت ارسال اثر برای ادیان توحیدی ۱هفته تمدید شد


به گزارش بخش خبری" رنگ" و به نقل از ایلنا مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه جهانی ادیان توحیدی به منظور شرکت در مسابقه پوستر به مدت یک هفته و تا 15 مهرماه تمدید شد
 آیدین آغداشلو با اشاره به این که آثار هنری دیدگاه ها و باورهای هنرمندان را آشکار می کنند، به شرکت کنندگان در مسابقه پوستر توصیه کرد که موضوعی را برای آثارشان انتخاب کنند که به آن احساس وابستگی و نزدیکی واقعی داشته باشند.
" آیدین آغداشلو" که در کنار " ابراهیم حقیقی"،" محمدحسین حلیمی"،" حسین خسروجردی" و" فرشید مثقالی" به انتخاب آثار ارسال شده به مسابقه پوستر جایزه جهانی ادیان توحیدی خواهد پرداخت، درباره شیوه داوری این مسابقه گفت: موضوعات این مسابقه بسیار پر اهمیت هستند و نمی شود با آنها به شکلی عادی و طبق روال معمول بقیه موضوعات برخورد کرد ، در مورد چنین موضوع هایی وفاداری اثر به موضوع اهمیت بسیاری دارد و وظیفه یک طراح گرافیک این است که موضوع خود را با علاقه تعقیب کند و شکل دهد.
آغداشلو درباره ارتباط میان قالب و مفهوم در مسابقاتی با چنین موضوعاتی افزود : ذهنیت یک هنرمند حوزه گرافیک از چنین موضوعی باید دارای قالبی خاص باشد که البته دست یافتن به آن دشوار و پیچیده است ، چرا که اگر طراح گرافیک به یک کار ساده و سردستی اکتفا کند، از گوهر یک اثر متعهد دور خواهد افتاد.
این داور جایزه جهانی ادیان توحیدی سومین نکته مهم در انتخاب این آثار را خلاقیت هنرمندان عنوان کرد و گفت : باید دید طراح گرافیک با موضوع چگونه برخورد می کند و خلاقیت او به چه شکل بروز پیدا خواهد کرد. اگر یک طراح گرافیک بتواند از تکرار و تقلید بپرهیزد و اولین فکرهایی که به ذهنش می رسد را کنار بگذارد، می تواند از خلاقیت خود برای خلق یک اثر استثنایی استفاده کند.
با تمدید یک هفته ای مهلت ارسال آثار، علاقمندان تا 15 مهرماه فرصت دارند که پوسترهای خود را به دبیرخانه جایزه جهانی ادیان توحیدی بفرستند. اسامی 40 اثر برگزیده برای شرکت در نمایشگاه، همزمان با عید سعید فطر ، سوم آبان ماه اعلام خواهد شد.
در ادامه یک گروه داوری متشکل از استادان و هنرمندان طراح و طراح گرافیک از ایران و جهان، به طور مستقل آثار راه یافته به نمایشگاه را داوری کرده و جوایزارزنده ای را به چهار اثر برگزیده اهدا خواهند کرد.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن