شناسنامه‌ای برای فرزند برومند سی ساله سینما


از پوسترهای بخش‌های مختلف سی‌امین جشنواره فیلم فجر، رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم که امروز ـ‌ 28 دی ماه ‌ـ در مرکز فرهنگی اسوه برگزار شد، پوستر بخش‌های مختلف سی‌امین جشنواره فجر توسط ابراهیم حقیقی، طرح پوستر‌ با همراهی محمد خزاعی ـ دبیر جشنواره ‌ـ‌ رونمایی شد.

سپس مجری مراسم با اعلام اسامی داوود رشیدی‌، محمد بزرگ‌نیا‌، علیرضا زرین‌دست‌، حسین زندباف‌ و جمال شورجه از آنها دعوت کرد که روی سن حاضر شوند تا ضمن معرفی آنها به عنوان افرادی که بزرگداشت‌شان در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد، پوسترهای این بخش را رونمایی کنند.
پس از رونمایی از کلیه پوسترها، ابراهیم حقیقی طراح آنها در سخنانی گفت: سینمای ایران با اینکه ابزاری بسیار مدرن ندارد و به تکنولوژی روز مجهز نیست، نشان داده می‌تواند با دست توانا و اندیشه هنرمندانش، افتخار آفرین باشد. باید دست این هنرمندان را بوسید که هر روز افتخار تازه‌ای می‌آفرینند.
وی ادامه داد: من با طراحی پوستر دومین جشنواره فیلم فجر در کنار این رویداد قرار گرفتم و در سال‌های بعد طراحی پوستر سومین جشنواره فیلم فجر، طراحی نشان سیمرغ، طراحی سیمرغ بلورین و در آخر نیز طراحی پوسترهای سی‌امین جشنواره فیلم فجر را برعهده داشته‌ام و همیشه از اینکه در کنار این رویداد بوده‌ام، احساس افتخار می‌کنم.
این طراح گرافیک برجسته در ادامه سخنانش، در برابر درخواست مجری برای بیان توضیحاتی پیرامون ویژگی‌ پوسترهای سی‌امین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: قاعدتا نباید برای پوسترها توضیح خاصی داد اما در همین حد می‌گویم که ما سعی کردیم شناسنامه‌ای برای فرزند برومند سی ساله سینما طراحی کنیم تا به عنوان یادگار باقی بماند.

در ادامه مراسم داوود رشیدی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم بیان کرد: باید اینجا از ابراهیم حقیقی که دوست مرحوم ممیز هستند و همچنین آقای محمد خزاعی دبیر جشنواره تشکر ویژه‌ای کنم.
جمال شورجه نیز با تشکر از مسئولان جشنواره بیان کرد: باعث افتخار من است که در کنار این بزرگواران قرار بگیرم. من از همه برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم. ضمن آنکه جا دارد از پوسترهای بسیار زیبایی که آقای حقیقی طراحی کرده‌اند، تشکر ویژه‌ای نمایم.





زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن