آیین پایانی نخستین جشنواره تصویراستاندارد برگزار شد


آیین پایانی نخستین جشنواره "تصویراستاندارد" شب گذشته با حضور هنرمندان و جمعی از اهالی مطبوعات در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.
همچنین در این مراسم مهندس نظام الدین برزگری رییس سازمان استاندارد، سید محمد صادق رشیدی فرد؛ معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی، حسین آزارشی؛ دبیر جشنواره و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان استاندارد، در تالار ایران فرهنگستان هنر حضور داشتند. 
در این مراسم مهندس  برزگری؛ رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استاندارد هنر را تبلوری از حقایق جهان خلقت برشمرد و افزود: باید استاندارد را به عنوان فرهنگ و باور ملی مطرح کرده و آن را به عنوان زبان مشترک جهانی در مسیر تعالی جامعه به کار بریم.
در ابتدای مراسم نیز آزارشی؛ دبیر جشنواره با اشاره به  نقش و اهمیت استانداردسازی هنر، این فرآیند را امری مهم در تعالی هنر برشمرد و گفت: جایگاه ویژه هنرمندان در زمینه سازی برای استقرار تفکر استاندارد  جامعه امری قابل تامل است و استقبال 750 هنرمند عرصه پوستر، عکس، کاریکاتور و فیلم  که از 23 استان کشور در این جشنواره شرکت کردند جای تقدیر و قدردانی دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تلاش 5 ماهه ستاد اجرایی وخبری جشنواره برای به سامان رساندن آن، پیشنهاد کرد تا در تقویم سالانه سازمان استاندارد هفته ای تحت عنوان هنر و استاندارد در نظر گرفته شود.
در ادامه این مراسم بزرگداشت و تقدیر استادان "هوشنگ کاووسی" به پاس  فعالیت های ارزنده خود در عرصه سینما و ساخت اولین فیلم با موضوع استاندارد، پروفسور "محمود حسابی" به عنوان پایه گذار سازمان استاندارد، استاد "مرتضی ممیز" به پاس طراحی لوگوی بی نظرسازمان استاندارد، استاد "کامران شیردل" پدر سینمای مستند ایران  و سازنده مستنداتی با موضوعات استاندارد صنعتی و دکتر "ناصر فکوهی" انسان شناس، مترجم و آسیب شناس اجتماعی و فرهنگی  صورت گرفت.
در پایان این مراسم جوایز بخش های مختلف نخستین جشنواره تصویر استاندارد متشکل از  بخش فیلم،  پوستر وعکس به برگزیدگان به اهدا شد.
در بخش پوستر هیات داوران  محمد حاج هاشمی را به عنوان نفر اول، امیر خجسته بخت نفر دوم و صالح الهی را به عنوان نفر سوم این جشنواره معرفی کردند که جوایز این بخش با حضور پریسا تشکری (عضو هیات داوری)، حسین آزارشی (دبیر جشنواره) و شهاب اشتری (دبیر بخش پوستر) به برگزیدگان اهدا شد.
نفر اول/ محمد حاج هاشمی پوستر این رویداد/ اثر: بهراد جوانبخت
نفر سوم/ صالح الهی نفر دوم/ امیر خجسته بخت





زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن