۶۴ برگ برای یک روز رنگی


یک روز رنگی
گرداورنده: مجله الکترونیکی رنگ
ناشر:نشر روشنان
مدیر هنری: ایمان صفایی
چاپ اول: بهار ۱۳۸۹
شمارگان:۱۰۰۰نسخه
ارزش:۷۰۰۰۰ریال

مریم پالیزگیر
Palizgir@rangmagazine.com


روز جهانی گرافیک مجالی است برای دید و بازدید طراحان در خانه شان و البته مصاف هیجان انگیز برای نمایش کارهایشان .
مجله ی الکترونیکی رنگ  این روزها واسط خیری شده برای رنگ آمیزی دیوار های نگارخانه ی ممیز به زینت دستان طراحان چند نسل از گرافیک ایران که تا سی اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران دایر می باشد.
کتاب" یک روز رنگی "حاصل نمایشگاه یک روز رنگی است که به همت متولیان امور، به لطف تایپ فیس آتاری، دفترچه تعاونی و البته فرز دستی ایمان صفایی و ناشر به روز افتتاحیه رسید و نوستالوژی روزهای مدرسه را در ذهنمان دوباره زنده کرد.
و اما بعد!
"طراحی پوستر بدون سفارش دهنده و کاربرد واقعی که هرگز رنگ دیوار را نخواهد دید، زمزمه ی مرگ آن چیزی است که به عنوان پوستر ایرانی می شناسیم" این را هومن مرتضوی در مقدمه ی کتاب گفته تا شاید تاییدی بر کلام نویل برادی باشد که در پنجاهمین سالگرد روز جهانی گرافیک گفت : من نمیدانم که چرا هنوز پوستر طراحی میکنیم!؟
این کتاب ارزش خرید را دارد چرا که به اختلاف نظرات در حوزه نظر و اختلاف دید در حوزه دیزاین چه در نسل های مختلف چه در هم نسلان اشاره ای آشکار دارد . شاید برخورد سطحی با موضوع رنگ یا خودخواهی نمایش استایل یا... باعث شده هم در مقدمه ،هم در طراحی کتاب و البته پوسترهای موجود در کتاب،  دور یا نزدیک بودن طراحان را شاهد باشیم.
به هر حال این کتاب در 128 صفحه توسط نشر روشنان شامل عکس ها و دل نوشته های طراحان و البته پوستر های ایشان می باشد که باید اعتراف کرد بخش عکس های کتاب جزو جذاب ترین بخش های آن است.
برای تهبه این کتاب می توانید به کتابفروشی جنب گالری ممیز مراجعه کنید و یا برای سفارش تلقنی و یا ارسال پستی با شماره ۴۴۶۶۹۵۹۶ تماس بگیرید.



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن