قلم جدید «زنگار» عیدی گروه مجلات همشهری



قلم جدید «زنگار» منتشر شد.
این قلم به عنوان عیدی گروه مجلات همشهری؛ به خوانندگان مجله الکترونیکی رنگ و تمامی طراحان گرافیک ایران
تقدیم شده است.
طراحی قلم «زنگار» در مجموعه گروه مجلات همشهری انجام شد. این قلم جدید که جهت استفاده در مجله همشهری پایداری و بر اساس ساختار پایه قلم «تیتر» طراحی شده است در تمام نرم‌افزارهای Windows قابل اجراست.
وجود بافت‌هایی که فضای بصری فرسوده و ناشی از سائیدگی را تداعی می‌کنند، در طراحی این قلم لحاظ شده است. این قلم با ایجاد تغییرات در فونت پایه و طراحی‌های دستی شکل گرفته و سپس در نرم‌افزارIllustrator در قالب Curve ساخته شده است. شکل نهایی تمام کاراکترهای حروف و علائم و اعراب‌ها در نرم‌افزار Fontlab Studio به فرمت TTF درآمده است.
اجزاء طراحی شده در این قلم بسیار کامل‌تر از فونت پایه آن است و فواصل بین حروف و خطوط کرسی تا حد زیادی اصلاح شده است. هر کاراکتر در این قلم برای غنای بصری بیشتر، طراحی انحصاری دارد و مثلا حرف «پ» با استفاده از طراحی حرف «ب» ساخته نشده است.
نام کامل این قلم که برای استفاده در مجموعه گروه مجلات همشهری طراحی شده Zangar_Hamshahri  است.

طراح این قلم فارسی معتقد است برای پر کردن فاصله بین فضای متنوع و پر شمار فونت‌های لاتین در برابر محدوده‌ کم‌تعداد قلم‌های فارسی قابل استفاده، عزم و خلاقیت ویژه‌ای نیاز است. فراوانی و تنوع فونت‌های دست‌نویس لاتین (Handwriting) و قلم‌های تایپی بافت‌دار، (Typewriter) فضای گرافیک کامپیوتری غربی را به شدت غنی و متنوع ساخته است.
در این سو اما یکدستی فضای تایپ فارسی و تکرار نوعی از تایپوگرافی که مبدعان آن را هم به شکوه وا داشته است، تلاش طراحان و سرمایه‌گذاران فضای گرافیک را جهت ایجاد اتمسفرهای تازه طلب می‌کند.

«روح‌اله گیتی‌نژاد» طراح این قلم جدید، ناظر هنری مجموعه گروه مجلات همشهری، مدیر هنری و طراح اونیفورم چند مجله از این مجموعه و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. وی پیشنهاد در اختیار علاقمندان گذاردن این قلم را به مجموعه ارائه کرد و در پی موافقت با این پیشنهاد هم اکنون این قلم جدید در سال جدید در اختیار طراحان گرافیک ایران قرار می‌گیرد.

این قلم را از اینجا دریافت کنید. (حجم فایل 718kb)
(توضیح: برای نصب قلم می بایست فایل ذخیره شده را در پوشه فونت در contorol  Panel ذخیره کنید.)

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن