۴۱ پوستر از ۴۱ طراح به انضمام ویژه نامه نشان


پوستر این مراسم/ اثر: ساعد مشکیبه گزارش بخش خبری "رنگ" نشریه نشان به مناسبت 70 مین سال تولد مرتضی ممیز ضمن انتشار ویژه نامه مراسمی را در 4 شهریور 85 از ساعت 17 الی 20 در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می کند. در این مراسم بن باس طراح گرافیک از هلند و آلن لوکرنک طراح گرافیک فرانسوی به همراه آیدین آغداشلو از ایران در باره مرتضی ممیز سخنرانی خواهند کرد.
همزمان با این مراسم نمایشگاهی شامل 41 پوستر از 36 طراح گرافیک از سراسر جهان و 5 طراح گرافیک ایرانی در نگارخانه مرتضی ممیز افتتاح خواهد شد.
نمایشگاه آثار 2 مهمان هلندی و فرانسوی نیز در همین روز با حضور ایشان در نگارخانه میر میران برگزار می شود همچنین آلن لوکرنک و بن باس در روز یکشنبه 5 شهریور 1385 ضمن نمایش آثار خود از ساعت 17 تا 20 در سالن بتهون به سخنرانی خواهند پرداخت.
در شماره ویژه نشریه نشان که در مراسم هفتادمین سال تولد مرتضی ممیز چاپ و پخش خواهد شد ، پوستر های نمایشگاه به چاپ خواهد رسید.
این ویژه نامه دارای مطالب زیر است:
1 – ممیز همیشه با ما! ، پیش گفتار نشان
2 – سرمقاله به قلم ابراهیم حقیقی
3 – گفتگوبا مرتضی ممیز که گویای دیدگاه او نسبت به حرفه و زندگی است ، پاسخ هایی که گویای وسعت دید و عمق توجه وی به حرفه و ظرافت های نگاهش به زندگی است و تلفیق حرفه و زندگی از منظر او.
4 – مقاله آیدین آغداشلو و نگاهی به بخش حرفه ای زندگی مرتضی ممیز در حیطه های صفحه آرایی ، طراحی پوستر ، نشانه و روی جلد همراه با نقد آثار ؛ تاکید آغداشلو در این مقاله بر پیشرو بودن مرتضی ممیز و توجه او به ایرانی بودن و استفاده از مایه های ایرانی است.
5 – انتشار کارنامه بسیار کامل و تصویری از تولد تا رفتن مرتضی ممیز ؛ حضور او در مقام معلم ، طراح گرافیک ، میر و سازمان دهنده و جستجوگری که تا پایان عمر دغدغه حرفه و مطرح کردن طراحی گرافیک را داشته است ، در مرور این کارنامه مشهود است ؛ هرجا حرکتی در گستره طراحی گرافیک رخ داده است، نام ممیز اگر در پیشاپیش آن نبوده قطعا در کنار آن وجود داشته است .
 
مراسم هفتادمین سال تولد ممیز و نمایشگاه بین المللی 41 پوستر از 41 طراح گرافیک جهان بوسیله نشریه نشان و با همکاری افسانه ممیز ، انجمن صنفی طراحی گرافیک ایران ، بازرگانی کوهی ؛ خانه هنرمندان ایران ، موسسه رهنما ، کانون انفورماتیک و هنر چاپ و گرافیک برگزار می شود.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن