حرفه هنرمند شماره ۳۰



حرفه هنرمند شماره 30

ویژه نامه  گرافیک (تصویرسازی)
صاحب امتیاز و مدیر مسوول:شهریار توکلی
سردبیر: فرشاد رستمی، مهدی سیفی
طراحی گرافیک:فرشاد رستمی
لیتوگرافی و چاپ:نشر نظر
قیمت:5000 تومان

مریم پالیزگیر
Palizgir@rangmagazine.com


سومین ویژه نامه گرافیک فصلنامه ی حرفه هنرمند با عنوان تصویر سازی منتشر شد.
حرفه هنرمند 30 ویژه پاییز 88 با سلسله مقالات، مصاحبه ها و متون ترجمه شده از صاحب نظران در حوزه هنرهای تجسمی به تصویرگری در حوزه ی عمومی اختصاص یافته است.

هر جا سخن از تصویرگری به میان می آید آنچه به ذهن متصور می شود تصویرسازی برای کتاب های کودک است در صورتی که تصویرگری در حیطه های مختلفی چون صنعت، مطبوعات، کتب آموزشی و... نیز کاربردهای فراوان دارد.
در این شماره سرفصل های مختلفی چون:
در ستایش تصویر/قباد شیوا
زبان و تبادل بصری /استیون هلر/کیانا فرهودی
در چند و چون تصویرگری/گفت وگو با نورالدین زرین کلک، فرشید مثقالی، قباد شیوا، کامران افشار مهاجر پیرامون تصویرگری معاصر ایران
تصویرسازی در مطبوعات ایران (دهه سی تا انقلاب اسلامی)/کامران افشار مهاجر
ارتباط تصاویر و کلمات/پری نودلمن/آزاده اخلاقی
تاثیر کامپیوتر و اینترنت بر تصویر گری /بروس واندز/بتی آواکیان
.... به چشم می خورد.
در ستایش تصویر قباد شیوا با اشاره به غنی تر بودن حافظه ی بصری ما از حافظه ی لغوی ،تاثیرات تاریخ تصویر بر ایجاد فرهنگ و توسعه و آموزش اطلاعات از طریق تصویر گری و همچنین به بررسی قدرت نیروی تصویر در عصر حاضر می پردازد.
در چند و چون تصویرگری شاهد مصاحبه ای غیر حضوری و کتبی با نورالدین زرین کلک،فرشید مثقالی،قباد شیوا،کامران افشار مهاجر پیرامون تصویرگری معاصر ایران هستیم .
در این گفت و گو ها هر کدام از کارشناسان تعاریف خود از تصویرسازی را  بیان کرده  و از رابطه ی تصویرسازی و نقاشی سخن می گویند.همچنین در مورد تقسیمات انواع تصویر گری، تاثیر پذیری هنرمندان ایرانی از هنرمندان سایر کشورها و جشنواره های بین المللی،کارکرد تصویر سازی در دیگر حوزه های رشته گرافیک ،تبلیغات،نشر و مولتی مدیا و همچنین از تاثیرات تکنولوژی بر تصویرسازی توضیحاتی را ارائه می دهند.

در تصویرسازی در مطبوعات ایران سیر تصویرسازی مطبوعاتی دهه سی تا انقلاب اسلامی، به لحاظ تکنیک های اجرایی آن، افراد متخصص در این شاخه و نمونه های تصویری موجود از این دوره ی زمانی مورد بررسی قرار می گیرد.
این شماره از حرفه هنرمند برای تمامی هنردوستان حوزه ی هنرهای تجسمی دارای مقالات داخلی، مصاحبه و ترجمه هایی است که مطالعه آنها دیدگاه های مکتوبی در حوزه ی تصویر سازی را عرضه می کند. در این شماره سعی شده تعریف درستی از واژه تصویرگری به دست آید و نیز از نگاهی منتقدانه این هنر مورد ارزیابی قرار گیرد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن