منتخبی از پایان نامه‌های گرافیک منتشر می‌شود


بهرام عفراوی- مدیر گروه پژوهشی و هنری عفراوی- از چاپ منتخب پایان‌نامه‌های گرافیک خبر داد. وی گفت: بسیاری از این پایان نامه ها به دلیل عدم اطلاع دانشجویان از کارهای انجام شده در سطح کشور، محتوای تکراری یافته اند.
بهرام عفراوی با بیان این مطلب گفت:  برای اطلاع‌رسانی بهتر در جهت پژوهش و تحقیق در زمینه گرافیک در گروه پژوهشی عفراوی، تصمیم گرفتیم به ثبت و ارایه چکیده پایان‌نامه‌های گرافیک دانشگاه‌های سراسر کشور اقدام کنیم.
به گفته وی، بسیاری از پایان‌نامه‌های گرافیک به دلیل عدم اطلاع دانشجویان از کارهای انجام شده در سطح کشور، محتوای تکراری یافته و این اتقاق، حرکت رو به جلو در زمینه پژوهش در گرافیک را کم کرده و باعث نقصان در زمینه پژوهش و تحقیق شده است.
عفراوی افزود: از این رو با بررسی پایان‌نامه‌های مختلف دانشگاهی و اهمیت اطلاع‌رسانی در این زمینه،به ثبت و چاپ چکیده اطلاعات مربوط به هر پایان‌نامه در فصلنامه گرافیک و چاپ اقدام کردیم.  این مطالب را بعدا در قالب کتاب ارایه خواهیم کرد.
وی در ادامه درباره «ثبت آثار گرافیکی» گفت: با توجه به گذشته مبهم گرافیک، تصمیم داریم با نگرشی کاربردی به ایجاد محتوا به ثبت آثار گرافیکی بپردازیم.
وی افزود: گروه پژوهشی عفراوی از کلیه طراحان گرافیک دعوت می‌کند تا آثار خود را برای ثبت تاریخی به نشانی تهران، صندوق پستی 1636-14155 ارسال کنند، این آثار در ویژه‌نامه‌ای باعنوان «گرافیک سال ایران» منتشر و در آینده در قالب کتابی مرجع ارایه خواهد شد.
به گفته وی، کتاب مرجع «لوگوتایپ‌های ایرانی» نیز با تقسیم‌بندی کاربردی برای اولین بار در ایران تهیه می‌شود و ترتیب قرارگیری لوگوتایپ‌ها در این کتاب به صورت الفبایی است تا کاربرد آن برای طراحان گرافیک ساده‌تر و مفیدتر باشد.
عفراوی افزود: فهرست نام طراحان لوگوتایپ، فهرست موضوعی و فهرست نام لوگو از جمله مواردی اند که در کتاب ارایه شده اند؛ این کتاب به شکل کاربردی، طراحان و علاقه‌مندان را راهنمایی می‌کند.
به گفته وی، این کتاب اکنون در مرحله صفحه آرایی است و در 200 صفحه از سوی انتشارات سی‌بال هنر منتشر خواهد شد؛ دو کتاب عنوان شده نیز از سوی همین انتشارات عرضه می‌شوند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن