توضیحات هادی عسگری‌فر درباره‌ی مسابقه پوستر یادمان حسین پناهی و خسرو شکیبایی


در پی مصاحبه‌ی آزیتا روزبه و ادعایش درباره‌ی مسابقه پوستر یادمان حسین پناهی و خسرو شکیبایی در تاریخ 8 آذر ماه با ایسنا؛ محمد هادی عسگری‌فر برگزیده‌ی این مسابقه، توضیحاتی پیرامون مسایل مطرح شده، ارایه کرد.
در بخش‌هایی از متن ارسالی آمده است:

«به نام خداوند که زیباست و زیبایی را دوست دارد
واما بعد:
در روز افتتاحیه نمایشگاه یادمان خسرو شکیبایی وحسین پناهی مدیر خانه گرافیک اصفهان طی صحبت حضوری با اینجانب مساله ادعای سرکار خانم روزبه را مطرح کردند وقرارشد که که فایل اصلی طرح وپوشه تولید این پوستر به دفتر خانه گرافیک گرافیک ارسال شده تا به دور از های و هوی نمایشگاه توسط تیم

حرفه‌ای دعوت شده توسط خانه گرافیک اصفهان بازبینی وداوری مجدد شود که بنده هم پذیرفتم واین امر محقق شده این تیم مرکب از طراحان دیجیتال و گرافیک بود، طی نظر کارشناسی وبازبینی مجدد اثرسرکار خانم روزبه واینجانب به نتیجه رسیدند که ادعای سرکار خانم فاقد وجاهت قانونی وحرفه‌ای بوده است.

این رای به‌صورت غیر علنی وشفاهی جهت حفظ آبروی ایشان اعلام گردید.

بنده به مدیر محترم خانه گرافیک اصرار کردم که با توجه به مسایل مطرح شده توسط خانم روزبه نسبت به خانه گرافیک اصفهان و داوران محترم آن مجموعه که واقعا بی‌طرفانه و از روی عدالت مسابقات را داوری می‌کنند به بنده اجازه دهند که در روز اختتامیه قبل از اهدای جوایز، مساله را موشکافانه مورد بررسی قرار دهم که متاسفانه مورد تایید مدیریت محترم خانه گرافیک قرار نگرفت زیرا ایشان به این مورد اصرار داشتند که مسابقات نباید باعث شود که آبروی اشخاص مورد هتک قرار گیرد به همین دلیل هم بنده از حضور جهت گرفتن جایزه خودداری کردم و صرفا وکیل خانوادگی خود را به آن اختتامیه فرستادم.
چند روز پس از این جریان از طرف دایره هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان نیز مساله ادعای ایشان مطرح شده که طرح لایه باز به آن اداره کل ارسال وپس از آن نیز تیم دیگری کارشناسی را بر عهده گرفت وآن تیم همانند تیم حوزه هنری اصفهان ادعای سرکار خانم روزبه را مردود شمرند.
واما این که چطور پوستر طراحی شده توسط من به دست سرکار خانم روزبه رسید است جریان ازاین قرار است که من آثار طراحی شده توسط خودم را بروی سایت نگارخانه می‌فرستم همان روزی که طرح پوستر آقای شکیبایی وآقای پناهی را طراحی کردم آن را برروی سایت نگارخانه هم فرستادم که در سایت موجود هم هست در صورتیکه کار سرکار خانم روزبه در هیچ چاپخانه‌ای چاپ نشده و در هیچ وب‌سایتی هم به نمایش در نیامده است.

در عین حال استفاده نادرست ایشان از فیلترهای نرم افزار فتوشاپ می‌تواند دلیل محکمی بر ادعای مردود ایشان باشد. طراحان عزیز می‌توانند، جهت ساخت پوستر ایشان از سایت نگارخانه طرح من را دانلود وسپس توسط گزینه فیلتر فسمت آرتیستیک وگزینه کات اوت به پوستر ایشان برسند.

در عین حال تمامی پیش طرح‌های پروسه تولید عکسهای جمع آوری شده عکس های اورژینال وفایل لایه به لایه پوستر جهت ارائه به مراجع ذیصلاح موجود است که پس ازشکایت و دادخواست وکیل خانوادگی اینجانب هادی عسکری فربه مراجع ذیصلاح ارائه خواهد شد.»

عسگری‌فر در پایان مطلبش را با این ضرب المثل به پایان برده است که هر که را به همه کار به هیچ کارو هرکه را به یک کار به همه کار.

با آرزوی موفقیت روزافزون برای همگی هنرمندان ایران زمین»


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن