مروری بر آثار میلتون گلیزر در نیویورک



فاطمه کاوندی/ گروه ترجمه



در این نمایشگاه نزدیک به 100 اثر در زمینه‌ی طراحی گرافیک، حاصل 50 سال فعالیت هنری هنرمند طراح گرافیک میلتون گلیزر، یکی از سرشناس‌ترین و تاثیرگذارترین طراحان گرافیک جهان، و در «مدرسه‌ی هنرهای تجسمی» دانشکده‌ای که  او از سال 1960 در آن مشغول فعالیت بوده و در حال حاضر نیز سرپرست این دانشکده می‌باشد به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه فوق شامل اورژینال پوسترهای او که چندین نسل از نیویورکی‌ها هر روزه شاهد حضورشان روی دیوارهای متروهای زیرزمینی بوده‌اند، تعدادی از طرح‌های اولیه‌اش که برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و همینطور نسخه‌های کمیاب چاپی آثارش مانند فراخوانی که او برای  شرکت در کلاس‌هایی با همراهی مدیر هنری معروف «هنری وولف» در سال 1963 طراحی کرده بود تا پوستری که اخیراً درباره‌ی بحران دارفو منتشر کرده می‌باشد.
برای خیلی‌ها نام «میلتون گلیزر» مترادف با گرافیک دیزاین آمریکایی است. او از بنیانگذاران  استودیوی تحول‌آفرین «پوشپین» در سال 1954، یکی از مؤسسین مجله‌ی نیویورک به همراهی کلی فلکر در 1968، بنیانگذار مؤسسه‌ی میلتون گلیزر در 1974، و طراح لوگوی معروف “I♥NY”   یا همان «آی لاو نیویورک» در 1977 است. مشخصه ی بارز آثار او استفاده از متن در طراحی‌هایش است.
گلیزر امسال 80 ساله می‌شود اما در او هیچ نشانی از خستگی دیده نمی‌شود. او همچنان مخاطبانش را با آثار شگفت‌انگیزی که ارائه می‌دهد، غافلگیر می‌کند. از پوسترهای او در سال‌های اخیر می‌توان به پوسترهای درخشان او در سال‌های 2005 و 2006 برای جلب توجه جهانیان به آفریقا با عنوان "ما همه آفریقایی هستیم" و فاجعه‌ی انسانی در دارفو با عنوان "آنچه بر سر دارفو می‌آید، بر سر ما می‌آید" نام برد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن