بهراد جوانبخت و امیرعلی قاسمی در اصفهان


سخنرانی و کارگاه آموزشی درباره گرافیک به دعوت انجمن علمی گرافیک دانشگاه هنر اصفهان توسط بهراد جوانبخت و امیرعلی قاسمی در این شهر برگزار شد.
صبح روز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه، از ساعت 10 تا 13 سخنرانی بهراد جوانبخت، طراح و مدرس گرافیک، با عنوان «تایپوگرافی و چگونگی روند خلق یک اثر گرافیک» به‌صورت نمایش آثار گرافیک این طراح بهمراه اتودها، عکس‌ها و یادداشت‌های تصویری مربوط به‌هر پروژه با توضیح برای دانشجویان گرافیک در سالن اجتماعات «توحیدخانه» دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد. جوانبخت در ابتدا متذکر شد که پشت پرده خلق یک اثر، معمولا شامل پیش‌طرح‌ها، مطالعات تحقیقی یا تصاویری است که شاید در اثر نهایی اصلا استفاده نشده باشند. اما در رسیدن به طرح و ایده نهایی قطعا نقش داشته‌اند، که هیچ‌گاه دیده نمی‌شوند. بررسی یک اثر حرفه‌ای با تمام نکات مربوط به سفارش‌دهنده واقعی، با حضور طراح اثر  به این شکل می‌تواند نکات آموزشی بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار دهد. این نشست همراه با پرسش و پاسخ بود.
بعدازظهر یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه نیز، از ساعت 15 تا 18 سخنرانی درباره ویدیوآرت و بررسی آثار هنرمندان ایران و جهان توسط امیرعلی قاسمی، طراح، هنرمند و گرداننده نمایشگاههای هنری، در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان انجام شد. همچنین دانشجویان درباره هنرهای تصویر متحرک و ویدیو آرت با این هنرمند به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
روز دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، نیز ورکشاپ تایپوگرافی با عنوان «تصویر حروف» در دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه اصفهان توسط بهراد جوانبخت برگزار شد. در مرحله اول این کارگاه آموزشی دانشجویان به‌صورت عملی با تمرین‌هایی برای شناخت فرم حروف آشنا شدند و در مرحله دوم به تمرین برای بازسازی تصویری از مفهوم واژگان فارسی پرداختند.
پوستر سخنرانی امیرعلی قاسمی/ اثر: حسین ابراهیمی
پوستر سخنرانی و ورکشاپ بهراد جوانبخت/ اثر: شهاب محبوبی










زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن