گزیده آثار گرافیک؛ کوروش پارسانژاد



لیتوگرافی و چاپ: نظر
چاپ نخست 1388
مترجم: فاطمه کاوندی
شمارگان: 2000
انتشارات نظر
ارزش: 45000 ریال

مریم پالیزگیر
Mp@rangmagazine.com

نشر نظر در ادامه ی انتشار سری کتاب های "گزیده آثار گرافیک" این بار آثار کوروش پارسانژاد را منتشر نمود.
در ابتدای این کتاب دو مقدمه از غلامعلی مکتبی و ابراهیم حقیقی منتشر شده است.
غلامعلی مکتبی در این مقدمه آورده است: ... کوروش پارسا نژاد کار خودش را به حق دوست دارد، برایش جان می کند و از آن از سر عشق دفاع می کند.
روزی از او پرسیدم صبح ها که از خواب بیدار می شوی اولین کاری که می کنی چه کاری است؟ او بدون معطلی و از سر شوق گفت: "به خود دستی می کشم و از اینکه می بینم هنوز هستم با خوشحالی فریادی می کشم که همه ی شهر بیدار می شود."
... و با این حال و احوال است که راه می رود، نفس می کشد و فریاد سر می دهد. با فریاد می سازد و با فریاد خراب می کند. خرابی ها را می سازد و ساخته ها را ویران می کند و باز می سازد. او همواره می سازد و باز می سازد. او را دوست بداریم.
همچنین ابراهیم حقیقی نیز در مقدمه ی این کتاب چنین می گوید: ... لذت بسیار بردم از حل کردن ریاضی وار پیچیده ی موضوع سفارش به شکل زیبای طراحی گرافیک که میسر کند، صعب و لذت بخش است. که می دانم کوروش به مرارت بسیار با کار کشتگی و تجربه از پس آن بر آمده. شاهد این مثال یونیفورم های اخیر اوست برای ناشران مختلف که مثل یک سنگ نورد سخت ترین راه صعود را برای خود انتخاب کرده و وقتی به قله رسیده در بلندا به خودش تبریک گفته و پاکی آسمان و سفیدی ابر و بلندی را فرو داده و فریادی بر آورده از ته دل در انتظار پژواکی مکرر.
... ترکیب هندسه و هنر، اگر در هنر والای معماری به قدمت عمر بشر است، طراحان گرافیک اندک نیز هستند که می توانند در گونه ی طراحی خود با معماری هم پهلو شوند و سهم حضور خود را به شایستگی نشان دهند؛ کوروش یکی از آن هاست.
در این کتاب آثار مختلفی چون پوستر، نشانه، جلد مجله، صفحه آرایی، جلد کتاب از این هنرمند به چاپ رسیده است.
کوروش پارسا نژاد متولد 1346 است. وی فارغ التحصیل گرافیک از دانشگاه هنر، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران، مدرس گرافیک و دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) از شورای ارزیابی هنرمندان کشور است.
پیش از این نیز از همین مجموعه کتابهایی از مرتضی ممیز، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا و... منتشر شده بود


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن