قرآن بهترین منشأ برای غنی‌سازی هنر معاصر است


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از ایکنا، نمایشگاه تصویرسازی سوره «فلق» که به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی، در موزه امام علی(ع) برگزار شده بود همراه با اهدای جوایز به نفرات برگزیده و سخنرانی «رحیم خاکی» دبیر جشنواره و رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم «رحیم خاکی» دبیر جشنواره با بیان این‌که مفاهیم قرآنی برای هنر معاصر گنجینه‌ای گرانبها محسوب می‌شود اظهار داشت: ارائه مفهوم سوره‌های قرآن کریم به زبان هنر، زمینه‌سازی برای اعتلای هنر موعود و غنی‌سازی هنر معاصر با الهام از کلام قدسی از جمله اهداف مهم این جشنواره است و با توجه به کلاس‌های تدبر در قرآن کریم که در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار شده بود سوره مبارکه «فلق» با عنوان محور موضوعی اولین دوره این طرح انتخاب شد.

وی ادامه داد: ضمنآ برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با معانی سوره فلق و انعکاس آن در آثار پدید آمده همزمان با پیشرفت کار جلساتی با حضور کارشناسان قرآنی از جمله «یاسر رضا‌زاده» برگزار شد.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در ادامه این مراسم به تعداد آثار ارائه شده اشاره کرد و افزود: به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌ها و استعداد تمامی دانشجویان اوایل تیرماه فراخوان عمومی به منظور شرکت دانشجویان سراسر کشور انجام شد که در نهایت از مجموع 600 اثر ارسال شده به دبیرخانه در رشته‌های مختلف 380 اثر پس از داوری توسط هیئت داوران به بخش نمایشگاهی راه یافت.

«خاکی» در ادامه حضور جوانان را در این نمایشگاه موجب دلگرمی پایه‌گذاران این حرکت دانست و خاطرنشان کرد: حضور طیف وسیعی از دانشجویان هنرمند و مستعد در این جشنواره باعث شکوفایی آثار برجسته در این عرصه شد.

دبیر این جشنواره این حرکت را اولین قدم با محوریت سوره «فلق» دانست و تأکید کرد: آرزو داریم در سال‌های آتی با حضور پرشورتر دانشجویان هنرمند و فرهیخته و با حمایت هر چه بیشتر مسوولان بتوانیم سوره‌های دیگر از قرآن کریم را در قالب آثار هنری ارزشمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی در پایان از زحمات تمامی کسانی که در این راه آنها را همراهی کردند تشکر کرد.

در ادامه این مراسم نفرات برگزیده نمایشگاه هنرهای تجسمی از سوی هیئت داوران؛ دکتر حبیب‌الله صادقی، مصطفی گودرزی و صداقت جباری معرفی شدند البته این نفرات به صورت اول تا سوم انتخاب نشده بلکه به ترتیب حروف الفبا معرفی می‌شوند.

در رشته تایپوگرافی کاظم خراسانی، حامد زارع، رضا محبوبی و سید‌‌جواد میر‌حسینی با اهدای لوح تقدیر و 5 عدد ربع سکه بهار آزادی به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.

در بخش طراحی پوستر نیز حسین بیاری، مهدی خلیل‌پور، هاجر سلیمی‌نوین، بابک رشوند با اهدای لوح تقدیر 1 عدد ربع سکه بهار آزادی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

در بخش‌های باقیمانده نیز با اهدای لوح تقدیر و 1 عدد ربع سکه بهار آزادی الهام طاهریان و مینا محمد‌بیگی در بخش (حجم)، نرگس موحد (تصویر سازی) و میر ابوالفتح صحیحی‌اسکویی(خط گرافیک) به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

همچنین در این مراسم از استادان عشرت سیروس، پریسا خذاوی، محمد نیک‌دل، مهدی خلیل‌پور، اکرم سعادت‌حسینی و کارشناس علوم قرآنی؛ «یاسر رضازاده» قدردانی به عمل آمد.

اولین دوره نمایشگاه هنرهای تجسمی با محوریت سوره فلق از تاریخ 1/11/85 الی 15/11/85 در موزه اماه علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، رو به‌ روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 35 برپا است.

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن