پوستر پوستر


کتاب نمایشگاه پوستر های ایرانی طراحی شده برای نمایشگاههای پوستر
 
برگزار کننده : هم رکاب ( تهمتن امینیان ، پدرام حربی )
تیراژ: 4100 نسخه
ناشر: 7 رنگ
قطع کتاب : خشتی
تعداد تصاویر:171
تعداد صفحه:138 صفحه
 
پوستر پوستر / طرح روی جلد: تهمتن امینیانطراحی پوستر برای نمایشگاه پوستر با طراحی سایر پوسترها متفاوت است ، از این رو هم رکاب اقدام به برگزاری نمایشگاهی با این مضمون در زمستان 1384 نمود و کتاب "پوستر پوستر" را نیز پس از آن به چاپ رساند.
کتاب شامل بخشهای مختلفی است در بخشی از کتاب نیز بیوگرافی طراحان درج گردیده که مخاطب را با سابقه آنها آشنا می سازد.
جالب است بدانید که هم رکاب از سال 83 و با حضور دوطراح از نسل جوان ( پدرام حربی ، تهمتن امینیان ) شکل گرفته است. این دو عقیده دارند که حرکت کردن و به حرکت در آوردن در جهات مختلف گرافیک ذوق و علاقه آنهاست و سعی دارند بیشتر به موضوعاتی توجه کنند که کمتر به آنها توجه شده است ، پس رکاب می زنند...
اثر: تهمتن امینیانآثار کتاب پوستر پوستر به دو بخش تقسیم می شود:
پوستر های ایرانی طراحی شده برای نمایشگاه های پوستر که در آن طراحان حرفه ای به ارائه آثار خود پیرامون نمایشگاه های پوستر پرداخته اند.
در این قسمت حتی طرحهای پیشنهادی نیز به عنوان آثار ارائه شده به نمایش در آمده اند.
نکته جالب توجه اینجاست که در این بخش آثار طراحان خارجی که پوستر هایی را برای نمایشگاه های ایرانی از جمله بینال پوستر تهران طراحی کرده اند نیز دیده می شود.
پس از بیوگرافی مختصر شرکت کنندگان که به عنوان بخش میانی کتاب در نظر گرفته شده است ، آخرین بخش کتاب به عنوان بخش جنبی به پوستر های ایرانی طراحی شده برای هنرهای تجسمی اختصاص یافته است.
در این بخش ، منتخبی از پوستر های طراحی شده برای نمایشگاه های مختلف هنرهای تجسمی از قبیل نمایشگاه های کاریکاتور ، انیمیشن و تصویر سازی به چشم می خورد.
همچنین پوستر هایی از دهه های 40 و 50 و طراحانی چون مرتضی ممیز ، صادق بریرانی ، محمود جوادی پور ، مصطفی اسداللهی ، محمدرضا قلی زاده ، رویین پاکباز ، محمد احصایی ، ابراهیم احراری ، کوروش شیشه گران ، قباد شیوا ، حسن فوزی تهرانی ، منصور قندریز، موید عهد و ...نیز در این کتاب به چاپ رسیده است.
 
علاقه مندان به گرافیک خصوصا پوستر می توانند این کتاب را به عنوان آرشیوی از طیف طراحان حرفه ای در کتابخانه خود داشته باشند.
  • گلاره محمدی
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن